2013. október 2., szerda

2013.10.02. grízgaluska leves, zöldborsó főzelék fasírttal, bakonyi csirkemell, süti

Jó vagyok a szeren! Ez a megállapítás, a hét eddigi eseményeire vonatkozik, és remélem, így is folytatódik! Több elismerés ért az utóbbi napokban, melyek közül egyet ki kell emelnem. Kezdő bloggerként, bekerültem a Chef Gourmet negyedéves magazinjába neves bloggertársak, és Jamie Oliver mellett. Önfényezés vége!
A szokásos ismertető előtt meglepve tapasztaltam, hogy az étterem, ahonnan kapjuk a mindennapi ebédet, szakácsot keres. Nem tájékozódtam még, de szívből remélem, hogy legalább olyan jót találnak, mint az eddigi társulat bármelyik tagja volt! Eddig is meg voltunk elégedve az ételek minőségével, és remélem, ezentúl is így lesz!


A mai kaják viszont biztos jók! Tudom, mert a levest már megkóstoltam. Meglepődtem, mert a grízgaluskák, a szokásosnál lányegesen nagyobbak lettek. Igazi, békebeli galuskák, olyanok, mintha én csináltam volna. Én is ekkorára szoktam szaggatni. Rögtön meg is kóstoltam, mert a kíváncsiság nagy úr. Jól megfőtt! A grízgaluska lehet a leves leggyengébb pontja, mert ha nincs megfőve, akkor sem jó, ha pedig szétfőtt, akkor sem. Ez pont olyan, mint amilyennek lennie kell. A legegyszerűbb módon, marha erőleves alapba főzték, némi petrezselyem zölddel. Én a fotó kedvéért, még tuningoltam rajta, és a friss petrezselyem olyan illatot adott neki, hogy nem lehet leírni.
A zöldborsófőzelékről, nem tudok véleményt alkotni, mert mára abból nem rendeltünk. Mások asztalán viszont megjelenik, ez az étel is. Mivel a kép, archívumomból való, valószínű nem ebben a formában, hanem más, hasonló módon. Vagy tejfölös, vagy tejszínes habarással, krémesen, úgy ahogy egy főzeléknek illik az asztalra kerülni.
Amiről viszont véleményt tudok adni, a másik főétel, ami biztosan finom. Ebbe is belekóstoltam, de csak a raguba. Abból meg tudom állapítani az étel minőségét. Ennek az ételnek, ugyanis ez a lelke. Márpedig a lélek meghatározó. Nos, a ragu nagyon jó. Kicsi fűszerezést igényel, de már többször jeleztem, hogy ugyanezt az ételt kapják idős, beteg emberek is, akik nem ehetnek olyan fűszeresen, mint azt én szeretem. Én tehát fogok rajta kicsit sózni, és frissen őrölt borssal növelem az élvezeti értékét. Megtehetem, mert utólag lehet adni hozzá, de elvenni nem lehet belőle. A makaróni, ami a köret, kellően felszívja, hordozza a bőséges szaftot, így magas élvezeti értékkel rendelkező ételt eszünk ma is. Azt még nem írtam, hogy bakonyi csirkemell érkezett, de a gyakorlottabbak, a képről rájöhettek.
A mai ebéd koronájaként érkező desszert, egy több rétegű, krémes piskótaszelet, ami a rétegek közt habos krémmel, igen finom. Ebből is egy kisebb falatot vettem magamhoz, mert nem lehet véleményt alkotni arról, amit nem kóstoltam meg. 
Mivel holnaptól fagyok várhatók, nekiállok leszedni a még lábon lévő zöld paradicsomot, mert nem akarom kidobni. A lényeg, hogy megint finom ételekkel nézünk a mai nap elé. Biztosan nem maradunk éhen, és remélem, hogy Ti sem! Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése