2013. április 24., szerda

2013.04.24. Pulykanyak leves, bácskai rizses hús, zöldborsófőzelék fasírttal, piskótatekercs.

Mától, ismét teljes a létszám. Gergő hazajött, így mára már mindkét menüből érkezett. Élményekkel teli, de fáradtan érkezett. Pont akkor, mikor ételeink is megjöttek. A desszertként érkező piskótatekercset, azonnal be is nyomta. 




Mi viszont, a hagyományos sorrendet követjük, ami a levessel kezdődik. Ma pulykanyakból főtt a leves. Nagyon egyszerű elkészíteni, mert sós vízben kell feltenni főni, és később mehet bele a répakocka, valamint a fodros tészta, amit ma belefőztek. Ha házilag készítjük, annyi a különbség, hogy nem kockára vágott, hanem nagyobb darab zöldségek kerülnek a lébe. Zöld fűszerek is lettek hozzá főzve. A menzai kosztnál, így egyszerűbb. Bele is kóstoltam, és minden OK. Én szokás szerint, kis friss borsot őrlök rá, de ez az én egyéni ízlésem. Kimi kutyám is jól fog lakni a finom csontokkal. 
A főételünk, bácskai rizses hús címen fut. Nem összekeverve, hanem az igazságos adagolás miatt, először a rizs, majd a lecsós pörkölt kerül a tetejére. Ez is nagyon finom lett. Hamarosan többet is vételezek belőle. Biztos jól fogok lakni vele, mert a mennyiség nagyon nagy.
Nem kóstoltam meg, de biztos finom, Gergő mai főétele.
Zöldborsófőzelék, fasírtszelettel. A tálalásnál láttam, hogy elég sűrű, így biztosan ízleni fog fiamnak. Majd megkérdezem tőle milyen lett. 
A desszertről már tudna véleményt mondani, mert mint említettem, azt már befalta. Egyik leglátványosabb, és legegyszerűbb süti a piskótatekercs. Elkészíteni is egyre könnyebb, persze nem házilag. A vékony piskótalapot, nagyüzemi körülményekkel elkészítve, csak baracklekvárral kell megkenni, és feltekerni.
Azért vannak titkok előttem is, mert a cukrászatban, nem vagyok annyira jártas. Van viszont cukrász ismerősöm, és lehet, hogy bekérezkedek egyszer a műhelybe. Legalább ebben is tájékozódok kicsit, és benneteket is tudlak informálni.
Tegnap két bejegyzést írtam a hétvégi bográcsozásról amit ezzel együtt, máris megismerhettek. 
Kellemes napot, jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése