2013. október 14., hétfő

2013.10.14. Kacsanyak leves, sertéspörkölt tarhonyával, kelkáposzta főzelék, bélszínrolóval.

Kicsit elromlott az idő, de elvileg ősz van. Kinézve az ablakon, köd lepi a tájat (nekem a szomszédok kertje a táj) és a nyirkos idő nem tetszik. Még szerencse, hogy megint mozgalmas hetet hagytam magam mögött, tele sikerekkel, és finom ételekkel. A múlt heti ételek is nagyon finomak voltak, és remélem, ezen a héten sem lesznek mások!
Mi sem tétlenkedtünk hétvégén a saját konyhánkban, mert természetesen, nem maradhatunk étlen akkor sem, amikor a konyha nem gondoskodik rólunk. 
Megint sok új receptet töltöttem fel új oldalamra, és máshova is. Kicsit céltudatosabb voltam, mert este feltöltöttem azokból az ételekből is, amik ma érkeztek ételhordóinkban. Lássuk sorban.




A kacsanyak levest, gondolom mindenki szereti. Viszonylag olcsó alapanyag, és nem csak a hús adja a leves zamatát, hanem a csontból kioldódó alaplé is. Nem véletlenül készülnek csont alaplével a levesek. Más ételekbe is öntünk ebből a finom dús léből, ha javítani akarunk az ízén. Mi természetesen zöldségféléket is főzünk hozzá bőséggel, valamint levestésztát is. A Mama által házilag készített eperlevél, siplike, vagy csigatésztát. Így tökéletes! Mivel tegnap este előre dolgoztam, leírtam, saját konyhánkban, hogyan készítjük a kacsanyak levest.  Itt nézhetitek meg.
Ugyanígy leírtam a sertéspörkölt receptjét is. Nem okoz különösebb gondot, hiszen annyi receptet írtam, töltöttem fel az utóbbi időben saját oldalaimra, és különféle versenyekre, hogy óriási gyakorlatra tettem szert. Most reggel olvastam az emailt, hogy megint nyertem. Természetesen örülök, mert nagyot javít az egómon. Akik ismertek tudjátok, hogy néhány évvel ezelőtti súlyos betegségemből, a gasztronómiai sikereim segítségével lábaltam ki, na meg családom, barátaim, ismerőseim szeretetével, segítségével. Köszönöm!
A sertéspörkölt receptjét pedig álmomból felkeltve is le tudom írni, így tegnap sem kellett sokat gondolkodnom rajta. 
A sertéspörkölt receptjét itt találjátok.
Töredelmesen bevallom, a következő ételt, még az életben nem készítettem el, és lehet, hogy ez így is marad a hátralévő időben. A kelkáposzta főzelékről van szó. Soha nem tartozott a kiugró kedvenceim közé, de nem tudom miért. Általában szeretem a főzelékeket, sőt van olyan, amit imádok. Ez nem esik közéjük. Mint minden főzelék, ez is habarással, vagy rántással készül. A kelkáposzta főzelék szerves tartozéka a hozzáfőzött krumpli, és valamilyen feltét. Ma bélszínroló van mellette. Gondolom én. Mivel a mai főzeléket nem áll módomban fotózni, előkapartam az egyetlen képemet az archívumomból, amin viszont más feltéttel szerepel az étel. Ez a kakukktojás a mai menüben.
A kakaós csigából viszont a fotózás után, le is törtem a csücsköt. Olyan szép volt. Finom is, mert megbízható forrásból származik. Ezeket a sütiket, nem a konyhán készítik, hanem megfelelő beszállítóktól rendelik. Mind a péksütik, mind pedig a cukrászsütik is nagyon jó minőségben szoktak megérkezni. Így történt ma is, így nem maradt más dolgom, mint jó étvágyat kívánni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése