2013. május 8., szerda

2013.05.08. Zöldborsó leves, húsgombóc paradicsommártásban, rántott csirkecomb, puncs szelet.

Ma kivételezett helyzetben vagyok! Nem csak finom, de gyönyörűen fényképezhető ételeket is kaptunk. Rögtön, fel is fogom tölteni új albumomba, ami a legszebb kajafotóimat népszerűsíti.


Kezdjük a levessel. Zöldborsóleves, csont alaplével, tésztával. Kicsit kíváncsi lettem volna az étlapon beharangozott, csurgatott tésztára, de a konyha ma élt a változtatás jogával. A végeredménnyel semmi baj, mert igen jól sikerült. Hamarosan jön a friss zöldborsó! Ugye? Az az igazi! Ez is finom viszont, és gondolkodásra késztet. De jó, hogy feltalálták a gyorsfagyasztást, és fokozatosan korszerűsített eljárásokat alkalmaznak. Még filmes koromban, egyszer volt alkalmam a békéscsabai hűtőházban, végigkísérni a zöldborsó fagyasztását. Nem volt semmi! Néhány perc alatt, az előkészítéstől, a végtermékig mindent láthattam. Azóta másképpen viszonyulok a mélyhűtött termékekhez, és most az eljárás pozitív oldalára gondoltam!
A főételeink, mindegyike nagy kedvenc! Nagyon szeretjük a húsgombócot paradicsommártásban. Rólam tudható, hogy paradicsomfüggő vagyok, így nem meglepő az örömöm. Ma sem csalódtam. Kitűnő ételt kaptunk, a mártás, a gombóc is ízletes, és a legkritikusabb pont, a gombócban lévő rizs is kiváló állagú. Magyarul megfőtt, finom. 
Másik főétel is finom lehet. Nem kóstoltam meg, de ezt nehéz elrontani. Rántott csirkecomb, petrezselymes rizzsel. Két módon készíthető. Nyers, vagy főtt csirkecombból. Mi az utóbbi megoldást szoktuk választani, így egy főzéssel két étel készíthető. Leves, és a rántott husi. Most, hogy leírtam, lehet, a mai zöldborsó leves is a csirke főtt combjából készült. Ha megkóstolnám, akkor választ tudnék rá adni, de számomra ma ez tabu. Gergő ebédje, így nem illik megkóstolni. Majd megkérdezem tőle. Meg Kimi kutyit is, aki szemmel láthatóan, igényt formál a részére. A csontra! Én jóllaktam a látvánnyal egyenlőre. Írásom befejezése után, kevés levessel, jól is fogok lakni.
Na meg a desszerttel. A puncs szelettel, ami mint mindig, most is finom. Örülök, hogy ilyen finom, változatos ételeket ehetünk, ma is! A holnapot, meg nagyon várom! Csilis bab lesz az egyik főkaja. Úgy emlékszem, nem is rendeltünk mást holnapra, csak babot. Kíváncsiságom oka az, hogy állítólag egész jól főzöm én is a babot. Nem Bud Spencer kedvencét, mert ők cimborájával, hagymás babot kajáltak mindig. De ne szaladjunk a holnapi nap elé! Legyen miről írnom reggel is!
Addig, mindenkinek jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése