2013. november 6., szerda

2013.11.06. Tejfölös karalábéleves, főtt sertésszelet meggymártás, rántott csirkemáj, piskótatekercs.

Ma sem volt túl nehéz dolgom az ételek fotózásával, így gyorsan jelentkezek megszokott rovatommal. Ennek az a feltétele, hogy a szakácsok, kora hajnaltól ténykednek, sőt előző nap előkészítik az ételeket. Mivel ma is minden időben megtörtént, nekem csak a végeredményre kell koncentrálnom.

A leves, tejfölös karalábéleves. Nem nagy ügy mondhatnám, mert tényleg igen egyszerű. Ebben az esetben ráadásul pillanatok alatt készen is van, mert az általam is sokszor használt fagyasztott termékből (karalábé) készült. Mily szerencse, hogy ebben a korban élünk, hiszen néhány évtizedre tehető ennek a már nagyon korszerű technikának az alkalmazása. Magam is végigkísértem kamerámmal a zöldborsó fagyasztását, és állítom, nagyon pipec módon kerül a friss borsó, rövid idő alatt a zacskóba. Napra pontosan akkor, amikor a legjobb a minősége. Ez gondolom, érvényes a karalábéra is, mert az sem jó, ha öreg, fás. Mivel már megkóstoltam a levest, sző nincs minőségi problémáról. Ma tejfölös habarással készült, de készülhetett volna tejszínnel is.
Szokás szerint, nem tudok véleményt mondani az egyik főételről, mert ma a meggyszósszal érkező főtt sertéshúsból nem rendeltünk. Kb. így nézhet ki, mint a fotón látható, mert ez is a konyhán készült, kicsit korábban. Egy biztos, én a mai főtt hús levét felhasználnám egy másik ételhez, és lehet, hogy a holnapi vegyes zöldséglevesben is találkozunk az alaplével. Így lenne praktikus. Saját konyhámban, biztosan így csinálnám.
Mi viszont ma a másik főétellel fogunk jól lakni, ami rántott csirkemáj, mexikói rizzsel. Nem bírtam ki, és keveset már ettem is belőle. Az uborka a tányéron, nem jár hozzá, de mivel Drága Anyósom kizárólag az én kedvemért édesítővel tette el, számomra természetes volt, hogy azzal tálaltam. Ez a bónusz a mai kaján. Finom étel, és nagyon laktató.
Ma sem hiányzik a korona az ételekről, a desszert. Ez ma a piskótatekercs, ami nagyon megbízható minőségben érkezett valamikor hajnalban. Évek óta ugyanaz a beszállítója a cukrász, és más a péksüteményeknek. Értenek hozzá, mindkét helyen. Tegnap este ennek a cukrászüzemnek egy másik termékét is megkóstoltuk családi körben, és nagyon finom volt. Ettetek már somlói galuska tortát? Én eddig soha, de élmény volt. Minden, ami a somlóiban van, tortába öntve. Boldog szülinapot még egyszer, az ünnepeltnek!
Mivel mindenről beszámoltam, sőt kicsit többről is írtam mint ami a mai ebédünkhöz tartozna, elbúcsúzom holnapig. 
Külön meg kell köszönnöm viszont a finom tahitótfalui eperbort, ami nagyon ízlett a lányoknak! Köszi az ajándékot! Hagytak belőle annyit, hogy valami finomat csináljak vele. Tegnap este rengeteg ötlet jutott eszembe, de még nem tudom melyik lesz a nyerő. Időben megtudjátok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése