2013. szeptember 13., péntek

2013.09.13. Frankfurti leves, rakott penne, alma.

Ne felejtsétek! Péntek, 13. van! Sok dolga van ma a kéményseprőknek, meg a fekete macskáknak. A tegnapi előkészítés, és a ma hajnali főzés, viszont sikerrel, minden kudarc nélkül zajlott le a konyhán. Én már meg is kóstoltam az eredményt, és meg vagyok elégedve.


A levessel kezdtem. Nagyon jól van eltalálva az íze. Kellemesen fűszerezve, a habarással lággyá, pikánssá téve. A Frankfurti leves fő tulajdonsága az, hogy virsli is van benne. Más is, de ez a legfőbb jellemző, ezért frankfurti. Van még benne kelkáposzta, és krumpli is, valamint zöld fűszer, ami ebben az esetben petrezselyem zöldje. A főszakács szerint, szívesen használnának friss fűszereket is, de ezzel könnyebb, gyorsabb dolgozni. Nem a reklám helye, de Böllér fűszereket használnak többségben, amiknek a minőségével, én is meg vagyok elégedve. Elfogadható az áruk, és jó a minőségük. Beszéltünk sokat a különféle fűszerekről, és vannak amiket nem használhatnak. Jellegzetes íze miatt, sokan nem szeretik például, a lestyánt. Pedig majd minden ételbe kerül így is. Külön nem, csak rejtve. A lestyán ugyanis, minden ételízesítő alapfűszere. Úgy is nevezik, hogy Maggi fűszer. Nézzétek csak meg a Vegeta, Delikát, vagy bármelyik ételízesítő tartalom listáját, biztos van benne. Így aztán, a mai levesünkbe is került mértékkel. A végeredmény, finom!
A rakott penne is igen jól sikerült. Itthon is szoktuk készíteni, sonkásan, darált hússal, és úgy ahogy most kaptuk, lisztes, tejfölös, tojásos szósszal fixálva. Az, hogy nálunk sosem lehet így tálalni, két oka van. Az első, és legfontosabb, hogy sosem várjuk meg, hogy kicsit hűljön. Általában akkorra van kész, amikor már mindenki nagyon éhes, és nincs idő a tálalással vesződni. Ezért nem tudunk ilyen szép szeleteket vágni, mert forrón nem lehet szelni. Kicsit várni kell, hogy hűljön. A másik ok, nyilvánvaló. Más a saját sütőnk, tepsink mérete. Ezt a formát, csak a nagyméretű tepsiben készült rakott finomságokból lehet kimetszeni. Praktikus, mert így könnyebb adagolni is. Az állaga, fűszerezése tökéletes!
Nem tudom megállapítani a diós nudli állagát, ízét, mert az, nem kerül ma asztalunkra. Fiam, lehet, hogy ebből rendelt, majd megkérdezem milyen volt. Az archívumomból bányásztam elő a képet, azok közül, amiket szintén az erről a konyháról érkezett ételekről fotóztam. Van bőven!
Bár erre tippeltem, nem mertem biztosra venni azt, hogy ma almát kapunk. Erre, vagy a körtére gondoltam.
A péntek, az mindig gyümölcsös nap. Meg tésztás, és valamilyen olyan leves jön, ami önmagában is laktató. Tartsa meg az Isten a jó szokásotokat!
Én pedig hétvégére, szokás szerint elbúcsúzok, de nem tűnök el nyomtalanul. Újkígyóson búcsú lesz, így anyósomnál vendégeskedünk családostól. Természetesen, kedvenc képítőmet magammal viszem, így hosszabb beszámoló következik a Mama által készített rengeteg finomságról. Népes a család, de akár egy kisebb hadseregnek is elég lenne az a mennyiség, amit ilyenkor elénk tesz. Még titok mit főz, de biztos bőséges lesz. Nekem már meglesz, de nektek is jó hétvégét, és jó étvágyat kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése