2013. május 17., péntek

2013.05.17. Korhely bableves, rakott penne, narancs.

Ma mozgalmas napom lesz, és bár annyit ehetnék, amennyi belém fér, mégsem teszem. Egyedül vagyok. Párom munkában, Gergő Drezdában, Áron, pedig hajnalban ment Egerbe a tehetségkutatóra muzsikálni. Remélem, jó eredménnyel jönnek haza. Egy másik versenyen már a döntőben vannak, így előttük a jövő. Nagyon fiatalok még, de megérdemlik. Én látom, hallom a rengeteg munkát, amivel eljutottak erre szintre.


De rátérek az ételeinkre, mert erről kell írnom első sorban. A levessel, akár önmagában is jól lakhatnék. Korhely bableves, rendkívül gazdagon. Egyébként is szeretem a savanykás ízeket, és a mai leves ilyen. A savanyú káposzta biztosítja pikáns ízét. Rendes, zöldséges, húsos bableves, amibe savanyú káposztát is főznek, a sajátos íz miatt. Jól sikerült, és már nem csak kóstoltam, hanem kisebb adagot be is nyomtam belőle. Jól esett!
A főételünk, ma rakott penne. Meg sem néztem az étlapot, hogyan szerepel rajta, mert ma kizárólag a benyomásaimra hagyatkozok. Finom, sonkás, húsos ragu van benne, megfelelően sűrítve sajttal, tejföllel, tojással, liszttel. Én legalábbis így készíteném. Csináltunk már néhányszor, saját konyhánkban is, így biztos a recept. Ha nem ezt rendeltük volna, akkor tejbepapit ennénk. Ez, most mások asztalára kerül. Nejem, nagyon szereti, és a múltkor meg is lepte magát egy különleges, pudingos, mazsolás, tejbegrízzel. 
A vitaminéhségünket ma egy narancs oltja. Lassan jönnek, a friss gyümölcsök is. Kíváncsi vagyok, hogyan fog alkalmazkodni a konyha, a szezonális alapanyagokhoz. Addig viszont, amíg egy kiló szép alma, majdnem kétszerese a narancsénak, nem lepődök meg a kínálaton. Abból az összegből, amit ételeinkért fizetünk, gazdálkodni kell. Ezt eddig a konyhán, kitűnően tették!
Most, hogy megírtam beszámolómat, megyek hagymát pucolni. Négy kiló vár rám, a holnapi 15 kiló vaddisznóhoz. A többi alapanyag is fel lesz dolgozva, hogy holnap, csak főzni kelljen. Remélem, jó lesz az idő, és sikerül finomat főzni barátaimmal. 
Nektek pedig, kellemes ünnepet, jó hétvégét, és nem utolsó sorban, jó étvágyat kívánok, a mai ebédhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése