2013. október 28., hétfő

2013.10.28. Zöldborsó leves, majoránnás tokány, pogácsa.

Szombaton ismét jártam a konyhán, ahol ételeink készülnek, de most egészen más szemszögből kíváncsiskodtam. Lakodalom volt a mi utcánkban, és bekéredzkedtem. Rengeteg fotót készítettem, és elsősorban a gasztronómia szempontjából próbáltam megfogni a lakodalmat. Nem így sikerült! Mikor tegnap leültem megírni a blogomat élményeimről, előtódultak a régi emlékek. Így aztán egy kisebb regény sikeredett, és hamarosan megosztom a régi, és mai élményekből összeállított bejegyzést. Remélem, tetszeni fog. 


A mai ebéd is megérkezett, és tudom, mekkora munka előzi meg a napi kajánkat. Már előző nap előkészíteni az ételeket, hajnalban kelni, hogy időben ki tudják szállítani. A levessel, ma nem volt nehéz dolga a szakácsunknak. Csont alaplébe főzött zöldborsó, sárgarépa hasábokkal, eperlevél tésztával. Azonnal bele is kóstoltam, mert éhes voltam. A kitálalt adag el is pusztult, és jól esett. Megkóstoltam a főételt is, és az is ízlett.
Majoránnás tokány érkezett, kifőtt tésztával. Bőséges szafttal, úgy ahogy én szeretem. Kiérzik az ételből a majoránna jellegzetes lágy íze, de nem eltúlzottan. Nincs mit ragozni, finomat eszek ma. Eszembe jutott, hogy még a nyáron, a Kifőztük magazinban jelent meg egy majoránnás tokány receptem, így ide hozom, ha nem haragszotok. Így csináltam.
Igaz, hogy az én tokányom egészen másképp készült, mint a mai, de érdekességként olvassátok el. Én pálinkával flambíroztam a sajátomat.
A másik főételről nem áll módomban véleményt alkotni, mert egyszerűen nem rendeltem a karalábéfőzelékből. Minek, ha a tokányt jobban szeretjük.
A meglepi nem maradt el a hét elejére! Én még az életemben nem láttam, ekkora pogácsát. Emberes darab. Ismerve a leveles tészta kínálatot, nem is tudom, hol lehet beszerezni ezt az alapanyagot. Hány rétegben kellett vajon hajtogatni a vajas tésztát? Állítom, akkora, mint négy másik pogi együtt. Látványra sem utolsó, és alig tudom szemléltetni a méretet. Túl giccses lett volna egy gyufásdobozt tenni mellé de annyit elárulok, hogy 10 centi magas, és ugyanilyen széles sütiről van szó. Nem vitt rá a lelkiismeret, hogy beleharapjak, de erre is sor fog kerülni hamarosan.
Én biztos jól fogok lakni, és remélem mindenki más is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése