2013. október 30., szerda

2013.10.30. Csontleves finommetélttel, babfőzelék kolbásszal, paprikás krumpli.

Tegnap volt egy éve, hogy minden nap írok az érkező ebédről, és az élet megy tovább. ma is időben érkezett minden, a szokásos minőségben. 


Egyszerű csontlevessel kezdünk. Olyan egyszerű, hogy még nem is írtam róla receptet, és talán nem is fogok. A kezdő háziasszonyok is tudják, hogyan kell csinálni. A csontból kifőtt lé, egyébként kitűnő alapanyag minden ételhez, amibe egyébként valamilyen folyadék lenne szükséges. Én is szívesen használok hús, vagy csont alaplevet, de zöldségből készítettet is. A nyugati szupermarketek polcain, rengeteg dobozolt alaplé található, így ha valakinek főzni támad kedve, könnyen válogathat. az alkalmazott korszerű technológiának köszönhetően, egészséges formában, tartósítószerek nélkül. Így lenne a legkönnyebb levest főzni, de nálunk még mindig egyszerűbb a hentesnél csontot venni, és azt megfőzni.
Véleményt kellene mondanom a babfőzelékről, de ma nem tehetem. Azon egyszerű oknál fogva, hogy nem ebből rendeltünk. Ígérem, hogy erről is írok receptet hamarosan, mert ezt is szeretem. Kép került róla az archívumból, mert szívesen látott vendég asztalunkon.
A másik főételt már meg is kóstoltam, mert abból rendeltünk.
A paprikás krumpliról van szó, ami bőséges adag galuskával érkezett. A legegyszerűbb ételek egyike ez is, és első bográcsos ételem ez volt, több mint negyven éve. Minden szorongás nélkül mertem belevágni, és több barátomnak főztem, mindenki megelégedésére. Meg kell jegyeznem, hogy amikor Német vendég volt nálunk, ezt találtuk ki egyik napra, és nagyon ízlett nekik is. Hasonló formában készítettem, mint ahogy ma érkezett, de a füstölt kolbász, amit akkor raktunk bele, nagyot lökött az élvezeti értékén. A bográcsos paprikás krumpli receptje itt található.
Még a süti maradt, de sokat nem írhatok róla. Vaníliás, mazsolás krémes kocka. Tegnap este kitaláltam egy krémes sütit, amit valószínű hamarosan elkészítünk párommal. A sütikben Ő a profi! Én viszont szívesen gondolkozok, és amit legutóbb kigondoltam, az is nagyon jól sikeredett. Akkor aszalt szilvás, unikumos krémes kockát csináltunk, az én ötletem alapján. Ha van kedvetek elolvasni, itt a receptje: Ütős, aszalt szilvás, unikumos, krémes kocka
Nincs más hátra, mint mindenkinek jó étvágyat kívánni saját ebédjéhez. Remélem, mindannyian jól fogtok lakni!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése