2013. szeptember 20., péntek

2013.09.20. Palócleves, rakott bolognai spagetti, grízes tészta, körte.

Ma is időben érkeztek az ételek, de mivel nem voltam elégedett a technika sebességével, újraindítottam a gépet, és közben a kitálalt levest meg is ettem. Közben elmélkedtem egy kicsit a palóclevesről. 

A Palócokhoz, mint népcsoporthoz, az égvilágon semmi köze nincs, hacsak annyi nem, hogy anno Mikszáth Kálmán, a "nagy palóc" kérésére főzte meg először, a szintén nagyon híres Gundel János, a dinasztia alapítója. Így lett palócleves, a palócleves. Az, hogy a későbbiek során a Gundel dinasztia oly sok hírességet adott országunknak, csak a rend kedvéért: Latinovits Zoltán, Bujtor István, Frenreisz Károly, nem beszélve a híres TV-sről, Gundiról, akik mind Gundel unokák. A leves, pedig kitűnő! A mai is, bár az eredeti palócleves újragondolása. Nincs ezzel semmi baj, mert én sem ragaszkodok soha az eredetihez. Sokszor sokkal jobbat sikerül csinálni, ha nem követem az eredeti receptet. Az viszont biztos, hogy nagyon finom raguleves érkezett, tele hússal, krumplival, és az elhagyhatatlan zöldbabbal. Tejfölös habarással, kicsit talán kevesebb kaporral, mint azt vártam volna. De ez természetesen az én ízlésem, és nem kötelező ezt kielégíteni!
A főételként érkezett bolognai spagetti formabontó. A csőben sütés technikáját választotta a Chef, így szebben tálalható, mint más esetben.  Az eredetihez képest annyi a változás, hogy a kocka aljára dara került, ezzel biztosítva a lecsorgó szaft felszívását, ami egyáltalán nem rontja el az ízét. Áron fiam nagy kedvence, és megint veszélyben van az én adagom. Egy falattal gyorsan megkóstoltam, és elég jó a véleményem. Szokás szerint, kicsit fűszertelenebb, mint azt saját konyhámban csináltam volna, de Áron biztos jól nyakon önti ketchuppal, és saját kedve szerint alakítja a fűszerezést. Így is van rendjén. Már szemre is vételezte, örömmel konstatálva, hogy ma biztos jóllakik.
A grízes tészta, soha nem tartozott kedvenceim közé, és ez a szokásom nem változott kezdettől fogva. Tudom, vannak akik megőrülnek érte, de én már csak ilyen vagyok. Ezért is van, hogy nem rendeltünk belőle, mert a családomban, senki nem csípi annyira, mint a bolognait. 
A körte, pedig nagyon jó lesz. Ez érkezett ma ételeink mellé, és ez kedvenc gyümölcseim egyike. Pont annyi cukrot tartalmaz, amit egyszerre megehetek, de természetesen, tartanom kell a mértéket. Szezonális gyümölcs, de mindig hozzájuthatok, ha másként nem, párlat formájában. Mivel minden gyümölcsből lehet lekvárt, vagy pálinkát készíteni, de akár befőttet is, maradok a feldolgozott formájánál. Természetesen, a legfolyékonyabb változatát is nagyon kedvelem, de befőttként is szívesen fogyasztom. Már csak azért is, mert Anyósom, külön nekem, szorbittal teszi el. 
Ma biztosan jól fogunk lakni, és várakozással tekintek a hétvége elé. Nejem töltött paprikát vett tervbe, és legalább fogok enni az egyik kedvencemből. Ha már úgy alakult, hogy mire észbe kaptam, eltűnt saját adagom, a minap. Így jártam. Jó helyre került!
Kellemes hétvégét, és jó étvágyat kívánok. Egyetek, főzzetek finomakat a hétvégén is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése