2013. szeptember 18., szerda

2013.09.18. Zöldborsóleves, töltött paprika, rántott csirkeszárny, sütemény.

Tegnap délután a grafikával foglalatoskodtam. Csináltam néhány tervet, így a jövőben, színesebben fog megjelenni a napi, és a heti menü nálam, és az étterem oldalán is. A hét elejétől átvettem a FB. oldaluk szerkesztését is. Nekik más dolguk van. Érthető, hogy az ilyen külsőségekkel nem érnek rá foglalkozni. Ha pedig én úgyis megcsinálom, miért ne tenném meg ott is. Némi plusz munkát igényel, de szívesen teszem. 

Ma megint finomat eszünk! A zöldborsólevest, a konyhán nem úgy csinálják mint nálunk. Sokkal egyszerűbben készítik. Csont alaplébe bele a zöldborsó, később a tészta is belefő. Egyszerű megoldás, és garantált a végeredmény. A technika mai állásának köszönhetően, ugyanabban a minőségben készülhet egész évben. Régen, mikor nem ismerték a fagyasztást, szezonális volt a zöldborsó. Ráadásul, nagyon szezonális, hiszen napokon múlik a szemek "öregedése" így a konzervgyárakba is ütemezett a termés beérkezése. A vetést is tudatosan tervezik a beszállításhoz. Amikor évekkel ezelőtt ott jártam, elmondták, hogy állandóan járják a földeket, és napra pontosan tudják, mikor lesz legalkalmasabb a termés a feldolgozásra. Ennek az eredménye, hogy egész évben ilyen finom levest ehetünk a zöldborsóból. 
Amit nagyon vártam ma, az a töltött paprika. Szinte biztos voltam benne, hogy a múlt heti töltött káposztához hasonlóan, külön fő a töltelék, és a mártás. Valóban! Gyakorlott szakácsként, a töltelék kettévágásakor megerősítettem az eddigi álláspontomat. Jól van ez így! Amellett, hogy szebben lehet tálalni, egyformák az adagok. A kiszállított ételek kapcsán, ez is fontos szempont. Mindenki, ugyanazt kapja a pénzéért. Így, hogy főtt krumpli is került a paradicsomszószba a töltelék mellé, nagyon tartalmas étel. Nagyon szeretem. A paradicsomszószt megkóstoltam, mert az nagyon érdekelt, de meg kell állapítanom, hogy a megszokott, kellemes fűszerezésű.
A másik főételt, az archívumomból vett fotóval illusztrálom, mert ezt ma nem rendeltünk. Úgy tudom, Gergő fiam sem ezt kérte, így még véleményt sem tudok mondani a rántott csirkeszárnyról. Biztos finom az is, akik ebből rendelnek, jól fognak lakni.
A mai kaja is kapott egy koronát a desszerttel, ami egy vaníliás, mazsolás, krémes süti.
Legközelebb, kérek egy süti megrendelőt a konyhán, hogy megtudhassam a pontos megnevezését a sütiknek. A legtöbbre már magamtól is rájöttem, de a sütik fantázianeveivel, érthető okokból, nem vagyok annyira tisztában. Érdekes, hogy saját blogoldalamon, és minden más receptes oldalon, a sütik vezetik a listát. Tudom a választ a miértre, de nem akarok hosszabb értekezésbe bocsátkozni. A lényeg, hogy ma megint finom az ebéd, és jól fogunk lakni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése