2013. július 17., szerda

2013.07.17. Hamis gulyásleves, sült pulyka szárnytő mexikói rizzsel, citromos rolád.



Rögtön magyarázkodással kell kezdenem! A képen található, két oda nem illő elem. Azt, hogy miért van ott rögtön megmagyarázom. Én is szeretem a versengést. Mivel a hosszú távok már nem mennek, abban állok rajthoz, amiben jó vagyok. Egy idő óta a gasztronómia megy. Tegnap hívtak telefonon, hogy a képen látható tésztaételem szakította át elsőként a célszalagot a Receptrangadón. Hihetetlen örömmel töltött el! Amatőrként versengve, a zsűri az én kajámat találta legjobbnak. Az, hogy ezzel jutalom is jár, az számomra másodlagos. Nekem fontosabb a tudat, hogy ezek szerint, amit csinálok, jól csinálom. Köszönöm az eddigi biztatást, azt, hogy oly sokan mellettem álltok! A végén felteszem ennek az ételnek is a blogomra utaló linkjét!
Térjünk át a lényegre! A mai ebédre. A leves, hamis gulyás. Mivel nem tartalmaz húst, egész másként készül mint a valódi, de hát ez ezért hamis. A hús kivételével, minden van benne, ami egy valódiban. Mint a képen látható, elég gazdag leves, akár ezzel is jól lehet lakni. Tele van zöldségekkel, krumplival, galuskával. Kint is hagytam a kitálalt adagot, és kicsit később jól fogok lakni vele. 
Ma csak egyféle főkaját rendeltünk, így csak arról tudok beszámolni. Mások, a zöldbabfőzeléket fogják kanalazni jó étvággyal, de mi sem jártunk rosszul. Az, ami ma a tepsibe került, pulyka szárnytő. Ez a hivatalos neve, de mi csak szárnycombjának hívjuk. Kimi kutyus, jelezte is, hogy szerinte van benne olyan, amire ő is igényt formálhat. Van bizony! Kicsit később meg is kapja megérdemelt jussát. A köretet külön tálalták, így meg tudtam kóstolni, a mexikói zöldség ragut is. Kellemesen jó ízű, fokhagymás, jól fűszerezett. Az étlapon, mexikói rizsként szerepel a köret, de így tálalva különösen jól esett az a falat. 
Mivel Párom itthon van, rögtön lecsapott a sütire azzal a felkiáltással, hogy "ez a kedvenc sütim!" Valóban finom. Mivel el lett "rabolva" az adagom, így most még meg sem kóstolom. Citromos, időnként vaníliás krémmel szokták készíteni, de most előttem rejtély marad, ma mi van benne töltelékként. Szép, látványos, finom süti. Legutóbb amikor kóstoltam, az volt. Ma is biztosítva van étvágyunk oltása, ezekkel a finom kajákkal. 
Nem marad más hátra, mint az elején megígért, immáron díjnyertes rókagombás, napon szárított paradicsomos, tagliatelle receptem idehozása. Könnyen elkészíthető! Lehet, hogy a jövő héten érkező vendégeinket is ezzel fogom szívesen látni. Kicsit azért átdolgozom, mert soha nem főzöm egyformán ételeimet. 
Itt elolvashatjátok a receptet, és az elkészítés módját.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése