2013. június 21., péntek

2013.06.21. Betyárleves, bolognai spagetti.

Kedves Barátaim, Rendszeres Olvasóim!
Ma kicsit előre dolgoztam. Végiggondoltam az elmúlt hetek, hónapok történéseit, és elhatároztam, hogy kis változtatást végzek bejegyzéseimen. Természetesen pozitív változtatásokat!
Tavaly októberben kezdtem a naponta érkező ebédjeinkről beszámolni. Először csak saját FB oldalamon, majd mivel rákaptam a blogolásra, külön oldalt szántam a témának. Köszönöm, hogy egyre többen kíséritek figyelemmel munkámat, és nem várt mértékű látogatottsággal ajándékoztatok meg. Bejegyzéseimből kiderül, és többször jeleztem már, hogy ezeket az ételeket nem saját konyhánkban készítjük, hanem egy gyulai étteremből szállítják ki időben, megfelelő minőségben. Ezért kezdtem hozzá bejegyzéseim írásához. Szerettem volna bebizonyítani, hogy a híres-hírhedt menzai koszt is lehet finom. Véleményem természetesen szubjektív. Nem állt szándékomban reklámot csinálni a konyhának, pedig megérdemlik. Úgy döntöttem, mostantól nem csak folytatom a cikkeim írását, hanem újdonsággal is jelentkezek. Többször fordultatok már hozzám azzal a kéréssel, hogy az itt közölt ételek receptjére is kíváncsiak lennétek. Néhányszor már megpróbáltam le is írni a megkóstolt ételek elkészítési módját, összetevőit. Tettem ezt saját ismereteim, egyre növekvő gasztronómiai tapasztalataim, és elsősorban a kialakult ízlelési érzékem alapján. Az így leírt recepteket természetesen ellenőriztetem, hiszen én sem vagyok hibátlan. Így aztán, mostantól, legalább heti két, de lehet, hogy több alkalommal ezen az oldalon is jelentkezek recepttel. A recepteket előre megírom, és itt a recept hivatkozását teszem közzé. A hivatkozásra kattintással, másik oldalamra navigállak, ahol elolvashatod az étel elkészítési módját, a komplett recepttel együtt. Természetesen, a már meglévő, és egyre frissülő fotóarchívumomból képeket is adok az ételhez. Mától kezdődően tehát ebben a formában jelentkezek. Remélem, mindenki megelégedésére!

Ennyi előzetes után nézzük a mai ebédet. Levesként betyárlevest kaptunk. (furcsa, hogy múlt időben írom, hiszen még meg sem érkezett, de tudom hogyan készül) A betyárleves, egy pikáns raguleves, ami rendkívül gazdag hússal, zöldségfélékkel, gombaszeletekkel, galuskával dúsítva, a végén tejfölös habarással enyhén sűrítve. A színét őrölt pirospaprika biztosítja. Én, ha tehetem, kevés velőt is szoktam főzni bele. Egy biztos! Látatlanban merem állítani, hogy finom, bőséges adagot kapunk ma is. Erről is írok receptet hamarosan!
A főétel, melyből ma csak az egyik félét rendeltük nagy családi kedvenc. Két menü közül választhattunk. A rizsfelfújt málnaszörppel, és a bolognai spagetti közül. Mi ezt az utóbbi opciót fogadtuk el. Ezt szeretjük jobban. Áron fiam legnagyobb kedvence! Saját konyhánkban is sűrűn készítjük, így rendelkezek tapasztalattal az elkészítést illetően. Ez inspirált többek közt arra, hogy ma megosszam saját receptemet, az elkészítés módját illetően. Rögtön kettőt is. Ezeken a linkeken megnézhetitek, hogyan csinálom én: 
Ez volt az első bejegyzés Kedvenc Kajáinkról szóló oldalamon: Természetesen a bolognai spagettiről szól.  
Egy blogszülinapi versenyre is írtam a bolognairól, amivel megnyertem a versenyt. (erre nagyon büszke vagyok, mert szakértő zsűri döntött.)
A mai napon még valamilyen gyümölcs is jár az ebédhez, amit még egyenlőre nem tudok körülírni, de a képen már látható lesz. (fejenként egy őszibarackot kaptunk)
Kérem, ha tetszik a megújult forma, jelezzetek vissza, és írjátok meg milyen receptre vagytok kíváncsiak. Azokra az ételekre gondoltam, amiket ezen az oldalon jelentettem meg. A láblécben, a címkék közt megnézhetitek, mikről írtam már! 
Van egy megrendelés, amit nem felejtettem el. Elsőként az Erzsébet szelet receptjét írom le. 
Addig viszont mindenkinek kellemes hétvégét és jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése