2013. április 12., péntek

2013.04.12. Jókai bableves, milánói makaróni.

Ma megint vége a hétköznapoknak, és vége a titkok sorának. Aki nem tudná, a héten nem láttam érkező ételeink nevét, és mindenben érzékszerveimre, gasztronómiaia gyakorlatomra kellett hagyatkoznom. Kiálltam a próbát! Ízlelés, látvány alapján, minden ételről tudtam véleményt alkotni, és a nevét is kitaláltam. Egy kivétel volt, egy süti, de ebben Ti segítettetek. Mint kiderült, a konyhán nem vendégváró szeletként, hanem egyszerűbben, mogyorós szeletként hívják a sütit. Mindkét megnevezés illik rá.




A mai, utolsó próba, nagyon könnyű volt. A levesben bab, zöldségek, pirított, füstölt szalonna van. Ez nem lehet más, mint  Jókai bableves. Bele is kóstoltam, és meg vagyok elégedve! Már tegnap meglepődtem, mert péntekre szokták időzíteni, a gazdag, tartalmas leveseket. A tegnapi korhely leves is igen sűrű  volt, és a mai bableves, sem marad el tőle. Akár, a levesekkel is jól lehet lakni. Én mindenesetre, jól fogok!
Családom többi tagja is, hiszen a főfogás, nagy kedvenc. Meg kell jegyeznem, hogy az étlapon biztos, milánói makaróniként szereplő étel hibrid. A milánói, és a bolognai hibridje. Nevezhetnénk bolánóinak. A milánóiban ugyanis, nem szerepel darált hús. Ebben viszont, igen helyesen van. Mi így szeretjük jobban. Áron fiam, ugyan ki fogja válogatni a szép gombaszeleteket, de több marad nekem. 
És megint óriási adagok érkeztek. Nekem igen, de jó étvágyú fiaimnak, pár falat. Ez is rendjén van. Én már felépítettem testemet. Tudjátok mennyibe került az a jelentős méretű sörpocak, amit az évek során növesztettem? Nem fogjátok megtudni, mert én sem számoltam ki! Az utóbbi időben, úgysem sokat sörözök. Ezekben a nehéz időkben!
Egy utolsó titokra is fény derült! Szánom-bánom, de arról az ételről, amit rendelhettünk volna a milánóin kívül, nincs képem! Valószínű azért, mert a családban, senki nem csípi. A máglyarakásról van szó. Tudjuk hogy néz ki, de nem rendeltünk eddig belőle. Pótolnom kell! Napok óta rendezgetem ételfotóimat, és meg kell állapítanom, hogy hihetetlen mennyiségű kép gyűlt össze. Ezeket, hamarosan az étterem rendelkezésére bocsájtom. Remélem, használni tudják. 
A hét elejétől, meg lehet rendelni a Gyulán kiszállító konyhák, napi menüválasztékát. A kezdeti nehézségek után, úgy látom kezd üzemelni az oldal. Sok sikert kívánok nekik! Üdvözítő kezdeményezés. 
Nem hallgathatom el a ma érkező gyümölcs nevét sem, ami fejenként, egy narancs. Ez a honlapon (amiről az imént írtam) extraként szerepel. Mi már megszoktuk! Megszoktuk azt, hogy majd minden nap érkezik valami plusz. Hol savanyúság, hol valamilyen süti. Minden ami illik az épp aktuális napi ebédhez. 
Mivel ismét itt a hétvége, több időt fogunk tölteni saját konyhánkban. Nejem, biztos elő fog állni valamilyen új sütivel, mert az utóbbi időben, nagyon rákapott a sütikkel való kísérletezésre. Mindannyiunk örömére!
Kellemes hétvégét, jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése