2013. február 14., csütörtök

2013.02.14. Zöldbab leves, rakott húsos tészta, hortobágyi sertésszelet.


Oaaan jót aludtam! Akkorát, hogy az ételfutár ébresztett fel. Gyorsan előkaptam, különbejáratú fotóapparátomat, ami mindig kezem ügyében van, és elkezdtem tálalni, fotózni. Nem kellett sokat, mert elég lett volna hármat kattintanom. Természetesen, mindig több képet csinálok, hogy legyen miből válogatni. Következik a feldolgozás. A méretre igazítás, montázs készítés. Következett volna, ha nem omlik össze a gépem. Ill. csak a böngészők. Szép kis Valentin nap! Én nem esek kétségbe, mert tudom mit kell tennem. De eszembe jutottak azok az ismerőseim, akik mindig figyelemmel kísérik bejegyzéseimet, és nem rendelkeznek magasan szárnyaló számítógépes ismeretekkel. Én sem, de tudom mit kell tenni. Nekik, viszont meg kell várni, hogy valaki segítsen. Szóval! Rendszer-visszaállítás indul, és alig fél óra, és gépem olyan mint újkorában. A programok kiszidolozva, por letörölve, és majdnem olyan tettre készek, mint máskor. Lehet, hogy a Valentine Day lassít le mindent. Köszönjük Bálint!
Ennyi kitérő után, eljutottam a kajákhoz. 



A mai menüsor.
Azt hittem, péntek van! Komolyan. Leemelve ételhordónk tetejét, először a rakott makaróni fogadott. A másik edényben ismét. Alul, a leves, ami szemre is rendkívül gazdag, zöldbab leves. Belefőzött tésztával, jó sűrűn. Csábított, de egyenlőre nem ebédeltem meg. Majd eljön annak is az ideje. Azt a kanál finomságot, azért nem hagytam ki, amit kiemeltem. Vissza kellett fognom magam, hogy ne kövesse több kanál is, de ellenálltam. Finom, kicsit savanykás, érezhetően, tejfölös habarással készült, annyi csipetke-jellegű tésztával, amennyi szükséges. Szemre is tartalmazott petrezselyem zöldet, de elképzelhető, hogy más zöld fűszert(eket) is. Egyszóval olyan, mint ahogy az elő van írva.

Rakott, húsos makaróni.


Hortobágyi sertésszelet.


A leves, nagyon finom lett.
Főfogásaink közül kettő, rakott tészta ma. Pontosabban, rakott húsos makaróni. Egyszerű, csőben sült étel, amit egy nagyobb konyhán, igen könnyű, szépen is megcsinálni. Nagyobb mennyiségben, szebben lehet a sütőben elkészíteni, majd méretre vágva adagolni. Még a szállításnál sem hullott darabokra. A tálalás miatt felszeleteltem, így jobban látszik tartalma. Valahogy a grízzel, sosem voltam kibékülve. A tegnapi grízgaluska leves, nagyon finom volt. De úgy látom maradt mára is a spájzban a búzadarából. Ha már maradt, belekerült a tésztába. Állagjavítónak, sűrítőanyagnak. A gríz iránt nem érzek ellenszenvet! Én nem tettem volna bele. De nem én készítettem. Egyébként, ez is jó, de némi fűszerezést igényel. Helyből több sóval, borssal csináltam volna. Ezt viszont utólag is megtehetjük. Meg is tesszük!
Leglátványosabb mai étel, a hivatalosan, "hortobágyi sertésszelet" névre keresztelt finomság. A sertésszelet OK! Mitől hortobágyi? Ki tudja. Jól néz ki, és biztos finom is. Majd megkérdezem Gergőt, ha evett belőle. Merthogy ma ez az övé. Ha választunk előre, utána már nincs mese. Azt esszük, amit rendeltünk. Azért, kicsit megvizslattam. Natúr sertésszelet, amire a tálalás után került a ragu. Mivel ételhordóban érkezett, először a penne tészta, majd a husi, és legvégül  a ragu, ami szemre gombát, és debreceni kolbászt is belefőztek. Rájöttem! Innen a hortobágyi. Az egészet összefogja a sűrű mártás, ami így biztos nagyon finom lesz. Ne áruljátok el! Meg fogom kóstolni!
Közben, annak az egy kanál zöldbab levesnek jönnek elő az utóízei. Nagyon kellemes utóízek. Enyhén fokhagymásak, kicsit savanykásak.
Mindjárt mehetek enni!
Nektek, meg Boldog Valentin Napot! Ha ünneplitek. Mert mi aztán nem!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése