2016. október 26., szerda

2016.10.26. Csontleves, paradicsomos húsgombóc, sült, fokhagymás pulykacomb filé

Néha az embernek, mértéket is kell tartania!
Konkrétan így jártam tegnap, amikor az ételeket lefényképezve, megdöbbenve konstatáltam a csülkös bab mennyiségét. Azonnal tudatosult bennem a látvány miatt, hogy az általam szintén nagyon kedvelt korhelyleves elfogyasztására, már esélyem sem lesz. Így aztán, betettem a hűtőbe, és majd ma előveszem. A csülkös bab viszont nagyon jól esett, és bőségesen elég is volt egész napra. Az viszont már tény, hogy kicsit felkavarta belsőmet, és úgy ahogyan illik, fingottam is tőle rendesen, egész délután. Volt röhögni?
Tegnap egyébként már elkotyogtam, hogy három kedvenc alapanyagom közt megtalálható a káposzta, valamint a szárazbab is. Ma viszont újabb kedvencem kerül a porondra. Mégpedig a paradicsom, ami ezúttal szósz formájában a húsgombócok mellett lesz található.


De lássuk sorjában: Ma rendkívül egyszerű csontlevest főztek számunkra, és bár hétvégén jól laktam már csontlevessel, akár be is pakolhatnék belőle most egy újabb tányérral. Akkor viszont nem cérnametéltet főztünk a levesbe, hanem az általunk favorizált csigatésztát, hazánk méltán híres száraztésztáját. Jó is volt nagyon. Mások asztalán tehát, a mai csontleves cérnametélttel jelenik meg, én viszont előkapom a hűtőből a tegnap félretett korhelylevest, mert van rá lehetőségem, valamint az valamiért jobban fog ma ízleni. 

És akkor elérkeztünk mai kedvencemhez, ami a paradicsomos húsgombóc lenne. Azért írom feltételes módba, mert ez még korántsem biztos. Fiamnak is nagy kedvence ugyanis ez az étel, így még az is meglehet, hogy meglepem vele az ifjút. Tegnap lefekvés előtt megemlítettem neki, és örömmel nyugtázta az állapotot. A paradicsomos húsgombócot egyébként, én akkor kedveltem meg igazán, amikor sűrűn jártam lakodalmakba videózgatni, és a híres jaminai (Békéscsaba) főzőasszonyok csapata, ezt készítette a tyúkhúslevesben megfőtt állatok mellehúsából. Most is szívesen emlékszem vissza azokra az időkre! Emlékeimet örökké megőrzöm, és nem csak megőriztem, hanem le is írtam őket, erről az élményemről szóló írásomban. 

Van még, egy újabb kitűnő választási lehetőségem is a mai kínálatban, hiszen pulykacombot is készítettek ma az étterem szakácsai. A pulyka, saját konyhánkban is, az egyik legkedveltebb húsféle. (ha nem a legkedveltebb?) Mivel pedig a pulykacomb, és a fokhagyma elválaszthatatlan párost alkotnak szerintem, ma is így készítették el számunkra, és mások számára is, petrezselymes krumplival. Mivel blogoldalam egyik legkedveltebb receptjéről van szó, szívesen megmutatom, saját konyhánkban hogyan készítjük el a pulykacombot. 
Mint könnyen leszűrhető az imént leírtakból, ma sem fogok éhezni tehát. Mindenki másnak is jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése