2016. október 27., csütörtök

2016.10.27. Gombaleves, vadas sertésszelet, rakott zöldbab.

Szervusztok! Hogy, s mint vagytok? Elárulom, én egészen jól! Olyannyira, hogy ma akkorát aludtam, mint már nagyon régen utoljára. Már lassan asztalunkra kerülhet az ebéd is, hiszen mindjárt itt lesz az ideje, kopog az ételfutár. Azért nem kapkodok, mert annak semmi értelme sincs! Legfeljebb ma kicsit rövidebb leszek mint máskor, de lényeg az, hogy legalább kialudtam magam. Ti is?
Mint az már leszűrhető volt írásaimból a héten, talán hétfő kivételével tobzódtunk, a finomabbnál, finomabb  ételekben. Ez pedig ma sem lesz másként. 


Már a leves sem lóg ki egyáltalán kedvenceim sorából, tehát akár ma is jól lakhatnék már kizárólag ezzel, és csakis ezzel. Én például, az átlagosnál jobban szeretem a gombalevest, és elképzelhető, hogy mások is hasonlóan éreznek ismerőseim közül. Levessel is jól lehet lakni!  Bebizonyult már többször. Tegnap például megettem a korhely leves hűtőben várakozó, igen jelentős mennyiségű adagját, és már másra nem is nagyon volt szükségem. Pedig lett volna más is! Egyszerűen, viszont már nem nagyon kellett bármilyen étel. Az már biztos, hogy skorbutom nem lesz, az extra adag korhelyleves elfogyasztása miatt, többi következményével viszont szembesültem délután. Mint azt előre sejtettem, a savanyú káposzta tegnap is éreztette jótékony, és kevésbé jótékony hatásait is, de túléltem. Egy biztos, hogy akinek érzékeny az epéje, annak egyáltalán nem ajánlom ezt az ételt. A gombalevest már sokkal nyugodtabban merem, hiszen annak semmilyen káros hatásáról, nincs tudomásom.

Mint ahogyan a vadas mártásnak sincs, amivel ma asztalomra kerülhet a sertésszelet, ezúttal az általunk már megszokott makarónival. Amióta világ a világ, mindig ezt a köretet szervírozták a vadas mellé az étterem szakácsai, és már meg is szoktam így. Az már más kérdés, hogy én valamivel jobban szeretem zsemlegombóccal, de ez az én spéci ízlésem következménye, amit nem kötelező figyelembe venni. Én mégis jobban kedvelem így. 

Ezt az előbbi ételt nejem is szereti, így mielőtt elmegy ma munkába, igazságosan megbeszéljük, hogy ki melyiket választja ebédre, és melyik étellel is fog jól lakni, ha majd eljön a maga ideje. Én a rakott zöldbabot is csípem, tehát hiányt már biztosan nem fogok szenvedni, bármelyiket is választja ki párom. Jóslásokba nem bocsátkozom, mégis valamiért úgy  érzem, hogy ez utóbbi étel kerül ma elém. Ezt is szeretem, tehát gond egy szál se! Nem lennék jó jós, mert Párom a rakott zöldbabot választotta mégis. Mivel a rakott zöldségfélékről is írtam már korábban egy elég részletes összefoglalót, ma ezzel búcsúzok mindenkitől. 
Szép napot mindenkinek! Have a nice day!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése