2016. szeptember 15., csütörtök

2016.09.15. Zöldbableves, vadas sertésszelet, rántott csirkemáj.

Van ilyen, fordult már elő máskor is. Elaludtam, és igen jól esett. Nem a megszokott időben keltem, mert elnyomott az ősz közelgő szele. Mások is érzik az időjárás körforgásának eme megnyilvánulását. Az ősznek is megvannak a maga szépségei. Nincs szebb a más évszakokban nem látott csodás, színekben pompázó környezetnél. Petőfi szavaival élve:

Itt van az ősz, itt van újra,
S szép, mint mindig, énnekem.
Tudja isten, hogy mi okból
Szeretem? de szeretem.

Kiülök a dombtetőre,
Innen nézek szerteszét,
S hallgatom a fák lehulló
Levelének lágy neszét.

Mindössze két versszak a híres versből, de híven tükrözi jelenlegi állapotom. Bár kicsit késésben vagyok, de nem sürget a tatár, nem kell igazodnom semmihez, csak magamhoz. Ezek tudatában állok a mai nap elé!
Csak azért, mert megszoktam, legelőször írok néhány sort viszont a mai menüről. Mert enni ősszel is kell, mint minden más évszakban is. Ma a következőkkel fogunk jól lakni több más környékbeli lakoshoz hasonlóan.


Elsőként zöldbablevessel, és ez már olyannyira biztos, hogy szinte érzem szájpadlásomon az ízét a levesnek. Mivel van rá lehetőség, minden bizonnyal repetázni is fogok belőle, hiszen az adag bőséges volta, bőven ad rá alkalmat, amit ki is fogok használni. Csak annyit eszek belőle persze, hogy jusson hely másnak is. 

Megint van kétféle választható főétel, ami ismét feladatot ad. Választani, dönteni kell, ami nem egyszerű feladat. De biztosan megoldom ezt a dilemmát, mint azt máskor is megszoktam. Ma az egyik választási lehetőség a vadas sertésszelet, ami makaróni körettel érkezett. Legtöbbször ezt a tésztafélét főzik hozzá köretként, én viszont legjobban zsemlegombóccal kedvelem. Magam is ezen a módon készítettem el saját vadasomat egykor, amelyről írtam is egy ismertetőt.  

A rántott csirkemájról is van természetesen receptem, csupán én egy kis csalafintaságot alkalmazok készítése közben praktikus okok miatt. Néhány percig előfőzöm a májat, és amikor kihűlt, utána panírozom a már ismert módon. Ezzel a májak tartást kapnak a panírozás előtt, könnyebb velük bánni, jobban tapad rájuk mindenhol a panír. Ezek után már csak forró, bőséges olajban ki kell sütni, majd tálalás előtt kellően lecsöpögtetni, esetleg leitatni a fölös zsiradéktól. 

Ma sem fogunk éhen halni tehát, másokkal egyetembe, vígan állunk a holnapi munkanap elé. Vigaszt nyújt a tudat, hogy a héten a holnapi lesz az utolsó, amikor kötelező lesz dolgozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése