2016. március 23., szerda

2016.03.24. Csurgatott tojásleves, vadas csirkemell, körömpörkölt.

Ha ezt most látná a barátom! A levesben nem vagyok annyira biztos, így nem is mernék megesküdni rá, hogy szereti, de a főételek mindegyikében biztos vagyok, hogy kedvére valók lennének. Én is szeretem őket, mindegyiket. Én még a tojáslevest is imádom. A másik kettőről, nem is beszélve.


A tojásleves nem egy nagyon bonyolult dolog. Nem kell hozzá mesterszakács, bár én amikor csak tudom, bonyolítok kicsit rajta. Nagyon sok tojással szeretem. Ezért nem meglepő, hogy még a konyháról készen érkező levesbe is csorgatok időnként egy kevés extra tojatot, vagy buggyantott tojást készítek hozzá. A pirítós viszont biztos. Ezek nélkül is leves a leves, de mégsem olyan. Én különös ember vagyok, különleges igényekkel. Ha én csinálom magamnak a levest, akkor egyébként így teszem. 

És akkor jöjjenek a főkaják szépen sorban. Van ma is választási lehetőség, és tulajdonképpen mindegy, melyik marad előttem, bármelyiket jó étvággyal fogom magamévá tenni. Választhatom a vadas csirkemellet, na vajon milyen körettel? Természetesen makarónival! Ez a csöves tészta amellett, hogy kitűnő szafthordozó, szinte kínálja magát a vadas mellé. Vannak kialakult párosok, mint a paradicsomlevesbe a betűtészta, vagy az imént példának felhozott vadashoz, a makaróni is. Én többnyire akkor készítek vadast, ha leves is készül a konyhánkban. Ennek már velejárója az is, hogy a levesben főtt zöldségekből, ezt a pikáns ételt is elkészítjük. Vagy Párom, vagy én. A köret pedig minden esetben valamilyen tészta mellé. Legtöbbször tényleg makaróni, mert ez illik legjobban hozzá, de tálaltuk már pennével is. 

A körömpörkölthöz viszont a kifőzött száraztészta nem nagyon illik. Kivéve persze a pirított tarhonya, mert bár nagyon kevesen azt gondolják, hogy a tarhonya egyszerűen bokron terem, az is bizony tésztaféle, még pedig legtöbbször reszelt tészta. Gyerekkoromban, én is segíthettem, amikor a Nagyi tésztát reszelt, és tarhonyát készített. Ma nem tarhonyával, hanem főtt krumplival kaptuk házhoz a körömpörit, ami mellé kötelező a savanyúság. Ha nyár lenne, akkor mindenképpen a kovászos uborkát favorizálnám mellé, de most ugye tavasz van, és még nem érik a kovászos uborka. De eljön annak is az ideje! Szerencsésen átvészeltem a telet, és minden olyan kapcsolatot megszüntettem, ahonnan csupa rosszindulatot kaptam egy éven keresztül. Megfizettem az árát, de tanultam. Már sokkal nyugodtabban élek! Azért a végére idebiggyesztem a saját körömpörkölt receptemet, hátha valaki más is kíváncsi lenne rá.  Azt pedig, hogy mitől van sok szaft minden pörköltemen, elárulom. A sok hagyma a titok! Minden pörköltembe, legalább 1/4 súlyrésznyi hagymát teszek, van amikor még kicsivel többet is. 
Ugye holnap már péntek van? Nagyon vártam a hétvégét! De mint látszik, kibírtam. Ráadásul szép az idő, mert tavasz van. Maga tény is felvillanyoz. Na meg az, hogy a tavasz tudvalevőleg segít a gyógyulásban is. Elég kinézni az ablakon, máris jobb a kedved! És holnap már péntek van. Nagyon vártam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése