2016. március 23., szerda

2016.03.23. Grízgaluska leves, szárazbab főzelék, töltött csirkecomb.


Talán egyik legkedvesebb levesemmel lakhatok jól ma. Jól is fogok vele lakni, mert minden alkalommal apás adagot szoktunk kapni, így akár ezzel önmagában is jól beérhetném. Tudom, sokan rávágják azonnal, hogy a házi, igazi kanállal szaggatott galuskáknál nincs finomabb. A véleményt én is osztom, mert többször kipróbáltam már. Főként a tojás, és a gríz arányát, mert az a legfontosabb. Nagyon fontos, a főzés időtartama is. Ha nem fő meg a galuska, kemény marad, oda az élvezet. Ha szarrá fő, akkor szintén. Meg kell tehát találni az optimumot, azt az időt, amivel eltaláljuk a főzés hosszát. Fazékban, ez viszonylag könnyű. Amikor megfőttek a galuskák akkor feljönnek a víz tetejére. Nagy tömegben, az üzemi konyhán, azonban más a helyzet. Ott nagyon pontos receptre, és hosszabb tapasztalatra van szükség. Magam is kikísérleteztem saját receptemet, és mivel jól sikerült levesem, bátran merem megosztani mindenkivel az elkészítés mikéntjét. 

Majdnem eltévedtem az időponttal kapcsolatban, mert  azt hittem ma kell mennem hasi ultrahangra. Nejem most mondja, hogy holnap. Ebben az esetben vártam volna a babfőzelékkel, mert mit szóltak volna, ha a babfőzelék által  megmozgatott bendővel állítanék be a vizsgálatra, esetleg az meg is szólalna. Égnék mint a rongy! Mivel teljesen ebben a tudatban voltam, direkt átrakattam holnapra egy webáruháztól rendelt csomag érkezését. Tehát így is, úgy is rá... vertem. Legalább ma gond nélkül megehetem kedvenc ételemet, ami ráadásul fasírttal érkezett. Délelőtt így nyugodtan kapcsolhatok hibrid üzemmódba, és az sem árt meg, ha véletlenül átkapcsolnék észrevétlenül gázüzemre. Nem lesz gáz!

Választhattam volna a kevésbé gázos töltött csirkecombot is, de mit tegyek? A szenvedély ugye! Így ma nejemnek jut az ízletes csemege. Ez amellett, hogy igen finom, látványos étel is. Régen készítettünk ilyen ételt, saját konyhánkban. Kicsit babrás, bár ha jól nézzük, az eredmény megéri. Na majd akkor, ha végre én is jobban munkára fogható leszek. El fog jönni ez az idő is, mert érzem, hogy hamarosan így lesz. Receptet nem fogok írni újat, csupán kiegészítem majd a korábban írtat. Mostanában sűrűn teszek így. Én nem azért készítek újabb ételeket, hogy írjak róla, hanem azokról írok, amik konyhánkban egyébként is készültek volna. Van egy jó receptem a töltött csirkecombhoz is.  Ma párolt rizzsel kaptuk, amivel legalább annyira finom, mint mással.

A képen látható, hogy ma süti is jár az ebédhez, ami szintén el fog fogyni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése