2016. március 11., péntek

2016.03.11. Palócleves, tejberizs, rakott sonkás penne.

Eljött a hétvége ismét, viszonylag gyorsan újra. Telik az idő, szinte észre sem veszem! Ünnep következik a hétvége után, így - ha jó lesz az idő - akár kirándulást is tervezhetünk a hosszúra nyúlt vakáción. Jövő héten is örülhetünk, hiszen újabb hosszabb pihenő jön, a Húsvét okán. Különösen a Húsvétot várom nagyon, hiszen olyan Barátommal fogok találkozni minden bizonnyal, akivel jó 30 éve nem láttuk egymást. Várom már nagyon! Mindketten jelentősen megváltoztunk, de lélekbeli tulajdonságaink, olyanok mint régen voltak. A teste természetesen mindenkinek halad a korral, de a gondolatai a régiek maradnak. Ez a lényeg! Azt is tudom, hogy Barátom is olvassa a napi beszámolóimat, de nem csak emiatt az írás miatt van tisztában a várakozásom miértjével. Köszönöm Facebook! Tavaly november elején jutott eszembe, hogy kihasználjam a világháló adta lehetőségeket. Eszerint, állítólag mindenki nyolc lépéssel, elérhet bárkit az ismerősei közül, így én is megpróbáltam. Nekem sikerült. Közös ismerősünk segített. Azóta rengeteget dumcsiztunk azokról az élményeinkről, amelyekből a másik értelemszerűen, a nagy távolság miatt kimaradt. De szívesen osztottuk meg egymással újabb családi eseményeinket, és idéztük fel újra a régieket is. Sokat gondolkoztam, mert szeretném valamivel emlékezetessé tenni viszontlátásunkat. Valami olyannal, amit én készítettem, és rám fogja emlékeztetni, miután ismét hazatér a messzeségbe. Kitaláltam, mivel várom! Kapcsolódni fog, mai életemhez.
Mai életem, pedig a gasztronómia körül forog. Minden hétköznap ezzel kezdem a napomat, de nagyon szívesen teszem. Valószínű, már hiányozna a napi beszámolók leírása, de sokat nem pihentem az eltelt években. Családi összefogással, még azt is megoldottuk, hogy kényszerpihenőm alatt, a kórházban is fel tudjak pattanni a netre, így ne szakadjon meg a kapcsolatom a külvilággal. Nagyban segítette gyógyulásomat, bár történtek apró kellemetlenségek is. 

A kórházban fogyasztott ételeket össze nem lehet hasonlítani a napi menüvel, melyek szintúgy olcsók voltak, mégis ég, és föld a különbség köztük. Én évek óta egy gyulai étteremből hordatom ebédemet, amit már kora reggel, igen változatosan, bőséges adagokban szállítanak házhoz. Tegnap például nem voltam maradéktalanul megelégedve az ebéd egyik elemével, de az ízlések ugye különbözőek. Ellenben jól laktam vele.


Ma viszont a levessel, maradéktalanul meg vagyok elégedve. Ezzel akár önmagában is tudom étvágyamat csillapítani, hiszen rendkívül bőséges, és tartalmas is. Palóclevest kaptunk, amit Mikszáth Kálmán, "a Nagy Palóc" után nevezett el a magyar szakácsok legnagyobbika, Gundel Károly. Barátaimmal többször készítettük már el, de nem az eredeti receptúra szerint. Legutóbb a gyulai vár tövében, a pálinkafesztiválon, jó két éve, amihez szintén emlékek kapcsolódnak. Akkor így főztük.

Most mit írjak kedvest, szépet a tejberizsről? Soha nem csíptem, társával, a tejbegrízzel együtt! Mit tegyek? Ez a színtiszta igazság! Nem akarok senkit megbántani, de szerintem ovis kaja! Tudom, vannak akik imádják, de sajna én nem tartozok közéjük. Még évekkel ezelőtt készítettem egy adag tejberizst, így azzal szemléltetem az ételt, ha ez kerül nagy ritkán az étlapra. Szerencsére tényleg ritkán!

Bevallom, ma egyik főétel kapcsán sem zengek örömódát, de ha mindenképpen választanom kell, inkább a rakott sonkás pennét teszem magamévá. Olyannyira, hogy a tejbepapiból nem is rendeltem. Ez már a Húsvétot idézi! Hiába! Ott vannak a fránya ízlésbeli különbségek! De ezt legalább szívesen megeszem, nem úgy mint a másikat. Húsvét közeledtével, a sonkás penne receptjét azért megmutatom, mert szinte mindenhol marad ki egy kis sonka, amit így lehet újrahasznosítani. Két recept van a blogomban, mindkettő húsvéti sonka felhasználásával is készíthető. 

Hosszú hétvége következik, így lehet kirándulni, vagy ünnepelni, esetleg mindkettőt egyszerre. Kaptunk egy szép mandarint is, ami amellett, hogy a tavaszi fáradtság leküzdésében segít, még finom is. Kellemes hétvégét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése