2016. február 19., péntek

2016.02.19. Babgulyás, milánói makaróni, rizsfelfújt.

Újabb, igen mozgalmas hetet zárok, mert akárhogy is nézzük péntek van, ez pedig már hétvége. Minden nap rendkívül finom volt az ebéd, de ezt már megszoktuk. A pénteki napon azonban mindig rátesz a konyha is egy lapáttal. Jó, hogy rátesznek! A vendég érdekében mindent! Mi vendégek pedig nagy örömmel vesszük ezt. A pénteki menü, minden alkalommal egy rendkívül gazdag levest, valamint többnyire kétféle tésztaételt, - amelyek közül természetesen szabad a választást, - és az ebéd végén gyümölcsöt tartalmaz. Mióta én kapcsolatban vagyok a konyhával, azóta így megy ez, minden pénteken. Bevált szokás, minek változtatni rajta? Ehhez a jól bevált hármas egységhez ma is ragaszkodtak.


A mai leves számomra a levesek egyik koronázatlan királya, hiszen minden van benne, ami szemnek, s szájnak ingere. A Jókai bablevesről van szó, amit én sokkal egyszerűbben csak babgulyásként titulálok, de az elkészült műremekre nyugodtan aggathatnám a Jókai módra készített bableves jelzőt is. Van benne gyakorlatom, és férfiemberhez méltóan, a bográcsban főzött babgulyást részesítem előnyben. Több receptem is van saját bableveseimről, köztük az eredeti Jókai-féle levesről is, most mégis azt mutatnám meg, amit egy számomra kedves Német, baráti társaságnak főztem, bográcsban.  

Nemzetközi ételekkel kényeztettek el ma a szakácsok, és az étterem vezetése, a menü kitalálói. Tegye fel a kezét, aki nem hallott még a milánói makaróniról! Nem látom a kezeket! Pedig átlátok ám a falon is. A milánói makaróni szemben a bolognai spagettivel, valódi, tradicionális helyi étel. A bolognait csupán hasonlóan készítik ma a helyben ismert raguhoz. A legfontosabb különbségek a két étel közt az, hogy a milánóiban nincs darált hús, a bolognaiban, pedig nincs gomba. Az íze mindkettőnek hasonló, mert a fűszeretés, (elsősorban az oregánó, és a bazsalikom) különleges aromája elvarázsolja a fogyasztóit. Mindkét étel közös jellemzője még a paradicsomos ízhatás, ami általában az olasz ételek jellegzetes ízharmóniája. Minek papoljak tovább? Leírtam már a két étel közti különbségeket bővebben is, ami itt elolvasható. 

Azt pedig, hogy ma tényleg nemzetközi a menü, mi sem bizonyítja jobban, mint a rizsfelfújt, ami eredeti nevén rizskoch, és a Monarchia igen kedvelt étele. Bevallom, ezt annyira nem kedvelem, mint akár a bablevest, vagy milánói makarónit, de van választási lehetőségem szerencsére. Én ma nem a rizskochot választottam, töredelmesen bevallom, de ételfotóm, és receptem is van az ételről. Tehát az élvezet teljes lesz, mind képi, mind pedig magyarázati szinten, mert most megosztom olvasóimmal az utolsó mai ételről szóló receptet is. Mások is szeretik ezt az ételfaját, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy egyik barátom, néhány napja tette közzé saját blogján a rizskoch receptjét. 
Indul a hétvége tehát azonnal! Ráhangolódva a hétvégi étkezés gyönyöreire, most is nagyon finom ételekkel.Minden olvasómnak kellemes időtöltést, szép időt kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése