2016. február 15., hétfő

2016.02.15. Tojásleves, borsos tokány, zöédborső főzelék.

Ma valóban hétfő van! A naptár, és az étlap szerint is. Tegnap óriási meglepetésemre nem robbant szét az internet, a sok Valentin-napi köszöntőtől, de így is volna rendjén. Ünnepeljenek azok, akiknél valóban hagyománya van a szerelmesek napjának. Rég kinőttem már a fiatal korból, de akit igazán szeretek, azt Bálint nap nélkül, és azon túl is szeretem. Amikor huszonéves voltam,akkor egyébként azt sem tudtam, mi fán terem ez az ünnep. Az elüzletiesedett  világ azután döntött! Nekünk is szükségünk van rá, mert a virágárusok, meg más haszontalan csecsebecséket forgalmazók, miből is csinálnának maguknak profitot? Én ha jónak láttam vettem mindig virágot, és más apró ajándékokat. Nem kellett hozzá az év egy különleges napja. Szívből adtam, mer jól esett! Nem értek egyet vele tehát, hogy a szeretetet az év egy bizonyos napjára korlátozzuk! Ez az én életfilozófiám, és bár többet adhatnék!
Valentin-nap vége ismét egy évre, de lehet gondolkozni a következő meglepetésen!



Az étlap, most nem tartogat semmilyen meglepetést számomra. Mindegyik tipikus hétfői étel. A tojásleves, hosszú (három és fél éves) rálátásom szerint, mindig hétfőnként érkezett eddig. Jó is a könnyű leves, a hétvégi esetleges bőségesebb kaják után. Csupán az a probléma - úgy látom, - hogy egyre kevesebben engedhetik meg maguknak, már hétvégén is az elrugaszkodást a hétköznapok szintjétől. Mi most kirúgtunk a hámból! nem is egy, hanem egyenesen két kisebb akciós tyúkot vett Párom, és azokból csinált komplett ebédsort, olcsón. Úgy ahogy régen csinálták szüleink, nagyszüleink. Volt leves, rántott hús, és még egy kis szokatlan étel is a csirke melléből. A tojáslevest is szeretem egyébként, kicsit több tojással mint azt mások.


A borsos tokány a legismertebb a tokányfélék közül. Azt, hogy mindig lehet újítani valamit ezzel kapcsolatban is, most bebizonyították a konyhán. Rengeteg alkalommal kaptuk már, de eddig mindig tészta körettel érkezett. Sebaj! A mindig kezem ügyében lévő képítőmnek legalább lesz ma egy kis elfoglaltsága. Nekem is, mert eddig még rizskörettel érkező borsos tokány ételfotóm nem volt az igen nagy archívumomban. Mától ez is van. Receptet már nagyon régen írtam a tokányfélékről, köztük a borsos tokányról is. Ez a kezdők számára írt oldalam élharcosa. 

Főzelék is van a mai ételek közt. Az, amelyiket a legjobban szeretem, a zöldborsófőzelék. Ma virslivel. Egyszerű, gyomornyugtató étel, nekem nagyon jól fog esni! Nem volt ugyan hétvégén nagy habzsi-dőzsi, mégis jól fog esni a kímélőbb kaja is. Mint egy szelet csoki! Valahogy most nagyon megkívántam! Akár egy Sport szelet, azzal is beérem. Addig viszont itt a finom főzelék, ami gyerekkorom tavaszát idézi. Akkor még nem lehetett kapni mirelit zöldborsót, így ha volt a kertben, vagy a piacon friss, nyakra főre azt ettünk. De csak akkor, mert a fagyasztást nagyon sokáig nem ismerték, használni is csak jóval később. A befőzés, mint technika jóval megelőzte a gyorsfagyasztott áruk dömpingjét, de ma szerencsére minden áruházban bármikor beszerezhető kitűnő fagyasztott alapanyag is. 

Egyszerű desszert a krémes kocka, bár legtöbben nem ebben a formában szeretik. Az ismertebb változat az, amikor két krémes lap közé szorított krémes töltelék szerepel a tányérunkon. Annak az alja, és a teteje is roppanós, de a mait két piskótalap tartja össze alul-felül. Ez is finom! Lehet, hogy megkóstolom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése