2016. január 27., szerda

2016.01.28. Gombaleves, töltött csirkecomb, resztelt sertésmáj.



Bevallom, a  mai, majd a holnapi levesek azok, amik igazán kedvemre valók az e heti levesek közül. Azért, minden nap bőségesen ettem belőlük, sőt volt olyan köztük, amiből repetáztam is rendesen. A maiból is fogok! A gombát, minden formában nagyon szeretem. Levesként legjobban az illatos, tavaszi szegfűgombából főzött kitűnő levest imádom, de hol van ilyenkor friss mezei szegfűgomba? Szárítottat ugyan lehet biztosan kapni, amit vízbe áztatva, a frissel egyenértékű alapanyagot kaphatunk. Ebből aztán akár leves is főzhető. A mai leves viszont nem így készült. Sima, állandóan kapható termesztett csiperkéből főzték, de bőséges beltartalommal. Számomra pedig ez a lényeg. A gombának, mint alapanyagnak a textúrája fog meg leginkább! Az íze, sőt az illata sem semmi. Míg jóval fiatalabb voltam, rengeteget gombásztam. Tavasztól, késő őszig gyűjtöttem a különféle gombákat. Amit nem ismertem, viszont mindig megmutattam szakértőnek, mert egy kosárnyiban elég egy is, hogy nagy bajt okozhasson. Szezonjában, a gombavizsgáló megmutatta azt a rengeteg kukát, amik tele voltak kiöntött gombák tömegével. Én szerencsére soha nem öntöttem ki egyetlen kis darabot sem. Értettem hozzá, mert megtanultam. A termesztett csiperke semmilyen más fajtával nem keverhető össze, és ráadásul biztosan ellenőrzött is. Tehát ma bátran lakok be a gombalevessel. Ha van rá lehetőségetek, kövessétek példámat!

A töltött csirkecombbal is be lehet lakni ám nagyon! Ez ma a második étel. Olyannyira ez, hogy a családi tanács eldöntötte, hiába kecsegtet a választás, ma ezt esszük, és nem foglalkozunk az ugyancsak felkínált resztelt májjal. Finom is a töltött combika! Lehet sok mindent tölteni a csirke bőre alá. Lehet gombás, májas, de még akár aszalt gyümölcsös töltelékkel is megbolondítani az ételt. Kutyáink pedig megint kitörő örömmel fogadják választásunkat. Ők is nagyon örülnek a csirkecomb szerves részének, a csontnak. Megérdemlik! Én biztosan nem fogom elvenni előlük! Persze, hogy amikor én csináltam, leírtam a receptemet is az ételről, de lehet, hogy hamarosan újabb receptekkel fog gyarapodni recepttáram. Nem kiabálom el, de tegnap kiemelkedően jó állapotban telt a napom. Biztató!

A resztelt sertésmájból ma nem rendeltünk, de képem van róla. Elégedjetek meg tehát ma csupán a fotóval!
Holnap megint jövök szokás szerint!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése