2016. január 15., péntek

2016.01.15. Jókai bableves, carbonara spagetti, máglyarakás.

Megint eltelt gyorsan egy hét. A gyorsaság persze relatív, de az, hogy gyorsnak tűnt, főként annak köszönhető, mindig találok magamnak valamilyen elfoglaltságot. Most például egyre szaporodó képeim közt böngésztem. Rájöttem, rengeteg van. Szinte feldolgozhatatlan mennyiség. Tegnap például átnéztem egy részüket. Hááát! Vannak meglepik! Olyanok, melyek nekem, de főként barátaimnak kellemes, vagy akár kellemetlen élményekkel szolgálnának. Akkor is emlék mind. Az emlékeknek az a soruk, hogy az idő múltával megszépüljenek. Minden fotó, egy kiragadott pillanat az életemből. Most, hogy egyik barátommal több évtizedes távollét után újra megtaláltuk egymást, fotóink szintén emlékeket ébresztenek bennünk. Felértékelődtek! Kellemes emléket, kellemetlent generálhatnak egyaránt. Fel kell dolgoznunk őket, és ezt csak mi tudjuk megtenni. Azért, köszönöm a sorsnak, hogy így alakította!Történhetett volna minden egészen másként is, de minden jól történt! Most az új Facebookos játék kapcsán jöttem rá, és úgy érzem rajtam kívül rengetegen, hogy időnként muszáj felfrissíteni, felidézni emlékeinket, mert azokban élünk. Arra is rájöttem, hogy öt fényképben nem lehet elmondani egy életet. Még kétszer, sőt háromszor öt is kevés erre. Kiragadni mozzanatokat lehet, de az nem az egész emléksor. Még meg sem közelítené a valóságot. Ezért úgy döntöttem rövid gondolkodás után, új albumot hozok létre életem meghatározó momentumairól, és minden képhez magyarázatot fűzök, mert ezek életem meghatározó részei. Lesz dolgom vele! Kiválogatni, rendszerezni, magyarázattal ellátni őket munka, de nagyon szívesen csinálom, hiszen közben magam is emlékszem közben. A szabályokat rögtön megváltoztattam. Nem akarok senki privát szférájába beavatkozni, abban turkálni. A magánélet, számomra szent, és sérthetetlen. Ezért nincsenek felkérések megosztásaimban, hiszen ezek önkéntesek. Mindenki azt, és  annyit oszt meg életéből amennyi jól esik neki, amennyit nem szégyell, amennyit büszkén vállal. Ezért nem kértem meg nyilvánosan, pillanatnyi legjobb barátomat sem. Annyit oszt meg velem, és másokkal, amennyit jónak lát. Követelőzni nem fogok, csak kérek. Ez minden játékszerű felkérésre vonatkozik!


De ideje a kajával is foglalkozni kicsit, hiszen jóllakva könnyebben megy a munka, így a képek válogatása is. Abból meg szerencsére van dögivel. A Jókai bableves hazánk egyik legtartalmasabb levese. Bármikor jól esik, nem csak téli napokon. Most is élvezettel fogom kanalazni, jól is lakok vele. Egyébként is szeretem a babot, mint már a héten volt szerencsém említeni, egyik kedvenc nyersanyagom. Nem tudom mi fog készülni hétvégén a konyhánkban, de nem tiltakoznék, ha újra valami babalapú étel lenne az. Attól függ, mi van akcióban. Elég nagy baj, hogy ez is a szempontok közé tartozhat. Gyakorlatilag, ez a fő szempont. Mire van pénzed, mit tudsz megfizetni. De nem lázadozom! Azt megtettem teenager koromban, de akkor is a békésebbek közé tartoztam. 

Főételként biztosan a carbonara spagettit választom ma, bár nem rajongok érte annyira. Többször csináltam már haszonló ételt, mert bár az eredeti carbonara az olasz szénégetők hagyományos étele lenne, jó szokásom szerint, elkészítettem már magyarosított változatát is. Ez nem is olyan régen volt, és a szegény szénégetők lakomája nevet adtam akkor ételemnek. Korábban, sokkal régebben a húsvéti sonka maradékát használtam erre a nemes célra.  Recept tehát van, így van miből választani.

Bár nem rajongok a máglyarakásért sem, erről is van receptem természetesen. Hogy ne lenne, hiszen több mint 720-at írtam már. Természetesen, mindet el is készítettem, vagy elenyésző részüket csak lefotózva az ételt, kikérve a készítőjének az útmutatását, mindössze írásba foglaltam az étel elkészítésének folyamatát. Mostanában is előfordult ez többször, sőt ez lett a megszokott, hiszen még mindig nem tudok odaállni a tűzhely mellé huzamosan, így Drága Párom ételeit írom le mostanság. Ez is ugyanolyan örömöt okoz, mintha magam csináltam volna. A máglyarakásról is van tehát receptem, és ez is bizonyítja állandó kísérletező hajlamomat. A recept nyírfacukorral van  leírva, tehát cukorbetegek is fogyaszthatnák akár. De az ma nem én leszek, hiszen én már mást választottam.

Gyümölcs is tartozik a pénteki ebédhez, tehát egészségünket is szem előtt tartják.  Magam is, mert minden reggel beveszem a napi vitaminadagomat. Nem is vagyok influenzás! A betegség a nálam sokkal híresebb embereket sem kíméli. Csak titeket ne kapjon el a kórság!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése