2016. január 7., csütörtök

2016.01.07. Tejfölös krumplileves, bácskai szárnyas rizses hús.



Engem nem olyan könnyű átverni! Hiába írták az étlapra, hogy tejfölös burgonyaleves, tudom, mert megkóstoltam, ez bizony krumplileves. Nemhiába mondta már el Jani Bátyánk is ezerszer: "a krumplileves, az legyen krumplileves". Milyen igaza volt az öregnek! Hiába illetjük a flancos burgonyaleves jelzővel, ez akkor is bizony krumplileves. Miért is írnám le tehát akár kétszer is ugyanazt a receptet egyszer krumplileves, majd még egyszer újra burgonyaleves néven, az akkor is ugyanaz marad. 
Na ebben nem veszek részt tegnaptól! A számok harcában, a minőség rovására. Ezt ugyan én eddig sem tettem, de volt, aki igen. Van már többféle krumplileves receptem, melyek alapja minden esetben a krumpli, de néhány összetevő módosításával igen színessé, finommá tehetjük levesünket. Épp ezért most a berényi krumplileves receptjét mutatom meg, hátha valakinek kedve támad elkészíteni, akár így is. Nem a legkedvesebb emlékek fűznek hozzá, de akkor is emlékek. Az emlékekekel egyébként, az utóbbi időkben egyre többet törődök. Szükségem van rájuk, egyre többet. Jól esnek. Materialista vagyok, de mostanában sűrűn találkoztam a gondolati gyógyítás bizonyos formáival. Kezdek hinni az angyalokban! Azért nem kell megijedni, teljesen még nem hülyültem meg!

A bácskai szárnyas rizses hús sem attól igazán szárnyas, hogy esetleg angyalszárny az alapanyag, hanem egyszerűen sertéslapocka helyett pulyka felső combot használunk hozzá. Az angyalok egyébként sem erre valók! Én már csak tudom, hiszen szoros kapcsolatban állok többükkel. Érzékelem jelenlétüket, mi több arra vetemedtem néha, hogy időnként írásaimban is foglalkozzak velük. Van még saját, külön bejáratú őrangyalom is! Minden nap, többször is találkozok vele. De jó nekem! Más angyallal, (angyalokkal) pedig chatelek. Az angyalok is fejlődnek a technikával. Mindenkit angyalnak tekintek, aki így, vagy úgy szívén viseli sorsomat! Visszatérve a bácskai rizses húshoz, azt már tisztáztuk, hogy nem angyalból készítették, de igen finom étel. Még az angyalok sem vetnék meg! Igaz? Még akkor sem, ha pulykából csinálták, ami az angyalokhoz hasonlóan szintén szárnyas, csak nem olyan szép. Mint tudjuk, az angyalok, és a tündérek közeli rokonok, így ha valamelyik konyhatündér kedvet kapna rizses húst főzni, és megbízik receptemben, szívesen állok rendelkezésére. Nem fogja megbánni! 
Én mára angyali üdvözlettel veszem a kalapom, s búcsúzom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése