2015. december 1., kedd

2015.11.31. Meggyleves, sertésborda Budapest módra, toros káposzta.

A blogolás amellett, hogy örömöt okoz, időnként mosolyra is fakaszt. Látom mikre kíváncsiak az olvasóim, és néha nem bírom ki nem csak mosoly, de időnként harsány röhögés nélkül sem. Olvastam, hogy az egyik kíváncsiskodó "babekjús csirkeszárnyat" (barbecue csirkeszárny) keresett. Törtem kicsit a fejem, mire rájöttem valójában mit szeretne látni. A másik érdeklődő "beke laszlo" (Benke Laci barátom) receptjeire volt kíváncsi. Kipróbáltam! Még így hibásan is, a Google útbaigazítást adott. Csak jó ez a fránya internet valamire! Legalább keresgélésre. Az is tény, hogy a világ minden tájáról érkezhetnek a keresések, mert azt is megmutatja a statisztika. Hazánkon kívül Amerika, Románia, Oroszország, és a világ minden országának olvasói is keresgélnek blogjaim valamelyikén időnként. Az Orosz látogatók olykor kiugró száma kicsit meglepett. De tegnap Japánból keresgélt valaki, meg Peruból.
Blogjaimra hozzászólásokat is kapok időnként.  Legutóbb például ezt, és bár mosolyogtam kicsit rajta, válaszoltam is rá.

  1. Köszönjük a tésztasaláta receptjét. Megcsináltuk, és nagyon fincsi lett. Amit leírtál, nem pont így , de hasonlóképpen történt. Írjál még rólunk máskor is. Lécci...lécci...lécci...Köszike!
    Betti, és Vica.
  2. Köszönöm, hogy elolvastátok írásokmat, azt pedig külön köszönöm, hogy el is készítettétek a salátát.
    Jó tett helyébe jót várj! Nem csak folytatom a történetet, hanem Böbe nevű szereplőmet mától Bettinek hívják! Igyekszem kitalálni, legközelebb mivel fogjátok szórakoztatni az olvasókat!
    (Gasztropajti)
Különösen azért esett jól, mert bebizonyosodott, tényleg figyelemmel kísérik írásaimat. A szóban forgó bejegyzés újabb stílusomban íródott "gasztromese" valódinak tűnő szereplőkkel amit itt el is olvashattok.
Időnként szórakozok én is kicsit saját írásaimon. Új szereplőim, úgy tűnik gyorsan népszerűek lettek, és ez a tény arra sarkal, hogy folytassam, legalább ezen a szinten, de ha lehet még színvonalasabban. Bejött az új stílus, enyhe szépirodalmi beütéssel. Már sokan várják az újabb írásokat. Szeretek a lányokról írni! Bebizonyosodott, hogy gondolataim legalább annyira fiatalok, mint harminc évvel ezelőtt. Ez pedig nagy öröm számomra! Lehet, hogy kicsit besegít a gyógyulásomban is. 
Ismét aktív vagyok. Persze, csak a magam módján. Rengeteget gondolkozok, néha rendkívül eredeti ötletek jutnak eszembe, és hátha hamarosan meg is tudom gond nélkül valósítani őket. Közben különböző helyekről apró, de nekem sokat számító visszajelzéseket is kapok. Apró gesztusok, de nagyon jól esnek! Nem csak nekem, hanem nejemnek is, akire most a feladatok legnagyobb része hárul.


A mindennapos pozitívum is megérkezett az imént. Az ebédemről van szó. Mint mindig most is finom minden. Nagyon apró problémák előfordulhatnak ritkán, de alapvetően mindennel meg vagyok elégedve. Utoljára meggylevest a kórházban ettem, és bár különösebb bajom nem volt vele, mégis valahogy más, amit most kanalazhatok. Örülök, hogy van, aki szerint a kórházi ételek úgy tökéletesek, ahogy vannak, és mindenki, aki mást állít feleslegesen kötözködik. ez is egy vélemény, és tiszteletben tartom. Nekem sajnos vannak más tapasztalataim is.

A Budapest módra készült borda, nem egyszerű étel. Különleges, gombás, zöldborsós ragu kerül a sertésszeletre, ami szaftossé, igen finommá teszi. Elkészítése minimális gyakorlatot igényel. De szakácsainknak, ez nem okozhat gondot. Meg is oldották a feladatot tökéletesen, mint eddig minden alkalommal. Én így készíteném.  Írásomban a származásának körülményeiről is írtam, így hasznos információkkal is találkozhattok benne. Ma rizzsel kaptuk, a fényképezés kicsit később következik.

A toros káposztát, vagy egyszerűbben, csak torost mint azt a neve is megmagyarázza, disznóvágáskor szokták főként csinálni. Csapattársaim, és én más disznóságokkal együtt Gyulán Nincs itt a disznóvágások ideje, bár azokat az év bármely szakában el lehet végezni. Én nyáron is főztem már torost, saját, kovászolással savanyított káposztámmal. A torosban egyébként profi vagyok. Benke  Laci Bácsi barátom akinek a receptjeire valamiért  az én blogomon is kíváncsi valaki, csak csettintett a torosom kóstolásakor. Ízlett neki, külön ki is emelte, úgy háromezer ember előtt. Én így készítettem saját torosomat, de azt kovászolt káposztával csináltam. 

Mivel ma nulla órától hivatalosan is beköszöntött a meteorológiai tél, vigyázzatok magatokra közel, s távol! Szeretlek benneteket! Picit szentimentális, de nagyon jó hangulatban vagyok, és ezt kívánom nektek is a tél első napján!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése