2015. november 18., szerda

2015.11.18. Grízgaluskaleves, krumplifőzelék, grillezett füstölt, főtt tarja.

Mi az ebéd? Ja már leírtam a címben. Minden nap nem történnek különleges dolgok az emberel, most még csomagot sem kaptam, csupa hétköznapi történések voltak tegnap. Volt időm írni. Nejem sütöget, azokról pedig illik is írni. Elvégre a gasztronómia mellett köteleztem el magam. Egy - egy jó recept leírása normális esetben munkát igényel. Van akinél többet, van akinél lényegesen kevesebbet. Annál igen keveset, aki csak másol, majd megjelenteti blogjában, vagy receptoldalra feltöltve saját neve alatt. Én minden esetben írom, fogalmazom receptjeimet. Saját szavaimmal! Azokat a sütiket is, amiket nejem most névnapjára készített, saját jegyzetei alapján, de én önálló gondolataimmal írom le, majd teszem közzé. 
Épp ezért sértett meg nagyon valaki, amikor azzal vádolt meg, hogy "receptjeim gyanúra adnak okot". Hát kérem! Nem kötelező nekem minden receptoldalra írni! Oda különösen nem, ahova bárki! ellenőrizetlenül bármit feltölthet, majd ellenőrizetlenül! meg is jelentethet, receptként. Kellett néhány nap hozzá, hogy az alaptalan vádak után, kicsit megnyugodjak. Nem kapkodom el. Kivételesen, más, nálam a jogban jóval jártasabb személy véleményét is kikérem. Jó ha az ember óvatos a mai világban! Elhiszem, hogy sablon szöveg jutott el hozzám is mások mellett, esetleg akár véletlenül. Akkor is vádak voltak. Ha nem nekem szólt, miért lett elküldve névre szólóan a nevemre? Tanult barátom szerint, ez már kimerítheti a becsületsértés fogalmát is. Szóval, körültekintőnek kell lenni kérem, mielőtt bárkit sértegetnénk! Az üggyel tovább is foglalkozok, de alaposan meggondolom további ténykedésemet. Tevékenységemet legalábbis egyenlőre, az adott oldalon felfüggesztettem. Volna még mit feltöltenem, de ilyen vádak után? Alaposan gondolkodóba is ejtett tehát. Nem meglepő, de szellemi táplálékra van szükségem.




Azért ma is kell enni, mert testi táplálékra is van igény, hiszen lassan csont, és bőr leszek. Ez azért enyhén szólva túlzás, de az is tény, hogy nyáron 10 kilót valóban leadtam. Nem volt szándékos, de jól esik. Csak ajánlani merem azok számára, akik egészségesebb életre vágynak, esetlegesen cukorproblémákkal küzdenek mint én. Elárulom, semmit nem koplaltam. Csak a nyár tehet róla, amikor mindig sokkal kevesebbel is beérem. Meg a sok zöld étel. A saláták. Inzulinra vagyok beállítva, de hetek óta nem kellett egyáltalán szúrnom magamat. Felesleges lenne. Cukorértékeim, akár az egészséges embereké, tökéletesek. Pedig még a nejem által készített sütikből is ettem, igaz módjával. 
A mai levesből is nyugodt szívvel ehetek, egészségemnek biztosan nem fog ártani. Most ugyanis grízgaluskaleves leves kerülhet asztalomra. 
Közben elkészült az újabb adag süti is, aminek az illata ismét mindent beleng, és mindenkit megbabonáz. A kutyákat is, akik még a csont illatáról is hajlandóak rövid időre megfeledkezni. 



Főételeink egyike krumplifőzelék. Én ma biztos abból lakok jól. Egyébként is nagyon szeretem, de most mind gyomromnak, mind fogam helyének jót fog tenni a pépesebb kaja. Öregszem! A sütik illata mellett a kutyák azért rögtön kiszúrták a fasírtét is, ami feltétként szerepel a főzeléken, és jelezte mindkettő, hogy ők is szívesen igényt tartanának rá, legalább egy falat erejéig. Szerencsére nem követelőznek, de illatelemzési készségeik sokkal finomabbak mint a sajátom. Érjék be egyébként is mással. Van mit enniük állandóan. Ne arra fájjon a foguk, amire nekem. Ja! A fogam nem is fáj már.



Ebben azért én is jó vagyok! Az illatok felismerésében. Nyáron, nyitott ajtó mellett, én is mindig megérzem, éppen mit süt a szomszédasszony a teraszon, az indukciós főzőlapon. Azzal dolgozik, mert kezelése rendkívül egyszerű. Főzés közben akár rá is tenyerelhetsz a lapra, semmi bajod nem lehet. Keveset fogyaszt, gyors. Az illatok meg átjutnak akadály nélkül a szomszédból, a sövényen.
Rögtön észreveszem a fokhagyma illatát most is. Még úgy is, hogy szószként van tálalva, jelentősen legyengítve eredeti aromáját. Az illat így is keveredik a füstölt tarjával, amivel együtt érkezett a szósz. Rögtön le is kellett fényképeznem, kivételesen nem azért, mert nem volt róla még fotóm. 



Süti is jár a szerdai ebédhez, de amikor süti-hegyek vannak az asztalon előttem, foglalkozok vele? Szerintetek? Tegnap újabb bőséges adag sajtos párnácskát sütött nejem, meg egy újabb különleges muffint. A recepteket véletlenül elpakolta, majd előkerülnek, és azokat is leírom. Ezt reggel képítettem!

Csak egy pillanatra visszatérve a vádakra! Az, ha valaki ugyanazt a receptet rakja fel akár többször is, ugyanazzal a receptleírással, az micsoda? A különbség mindössze annyi, hogy egyikhez makaróni tésztát, a másikhoz spagettit ír köretként.  Ha nincsenek szabályok, ez bizony szabályszerű is lehet! Vagy ugyanazzal a képpel illusztrálja három saját  receptjét is. Meglepő, de most éppen annak leszek a védőügyvédje, aki a legtöbb gondot okozta számomra. De egy oldalon, ahol nem léteznek leírt szabályok, milyen jogon kérnek valamit számon, a nem létező szabályok betartására? Főleg úgy, hogy visszamenőleg majd írunk valami szabály - félét, amit mától szigorúan betartatunk. Van ahol ez is divat, de ott már legalább létezik valamilyen szabályzat, amit számon is lehet kérni. Szabályok nélkül, nem is működhet semmi! Gondolom én! De megint hülye vagyok, mert gondolkozok! Mindig ebből van bajom, mert talán a többségnél hamarabb átlátom magam a dolgok sűrűjén. És szóvá is teszem meglátásaimat. Ez pedig nagy baj! Sokan nem szeretik, hogy időnként igazam van!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése