2015. október 30., péntek

2015.10.30. Citromos sertésraguleves, káposztás tészta, túrós gombóc.

Ebben a hónapban is most jelentkezek utoljára. Tegnap, hosszú idő után kipróbáltam, mire vagyok képes kedvenc terepemen, a konyhában, de bevallom, elkeserítő volt az eredmény. Csak küszködtem. Hiába az akaraterő, azzal semmire nem mész, ha másod nincs mellé. Három hónapja nem gondoltam, hogy ilyen hosszú ideig leszek kénytelen viselni a megpróbáltatásokat. Pedig mindent megtettem javulásom érdekében. De a sors, valahogy nem partner talpra állásom véghezvitelében. Nem vagyok hülye, erre már magam is rájöttem. Most kutatnom kell azok után a megoldások után, amikkel valamivel komfortosabbá tudom tenni mindennapos tevékenységemet. Lemondásokkal is fog járni. Szerencsére egészségen nem ment rá teljesen. Úgy érzem viszont, hogy sokat köszönhetek annak, hogy nem hagytak hidegen olyan a környezetemben történt dolgok, amikkel mások egyáltalán nem törődtek volna.  Mások közönye az, ami inkább megviselt. olyanoké, akiknek kutya kötelessége lett volna a rendteremtés. Ez a legnagyobb gondom! Valószínű abból indulok ki, hogy mindenki hozzám hasonlóan becsületes. Nem keres kétes előnyöket, nem trükközik mások legyőzésének érdekében. Pedig állandóan kitalálnak valami újat. Mindig a receptek környékén mozgok, mert tudjátok, ez a vesszőparipám. Valaki(k) vélt előnyök reményében, mindig újabb, és újabb csalási módszert okoskodnak ki. Most éppen azt, hogy a legutóbb megjelent a receptekben az "és" szócska kerül bele. Rántott hús, "és" rántott gomba, rántott karfiol "és" csirkemáj, vagy bármilyen más kombináció. Ez nem recept, hanem már komplett menü. Az teljesen mindegy, hogy nem illik össze a két étel, vagy már külön-külön is leírta egyszer az illető receptfeltöltő, de most újra megjelenteti, mert ezzel megint növeli a feltöltött írásainak a számát. Lássák, neki van a legtöbb, megérdemli érte (és egyedül ő) a jutalmat is. 
Tehát nem érdekel tovább. Elég volt! Annyit elárulok, mindent dokumentáltam, az elmúlt hónapok során. Az elmúlt időszakban viszont számtalanszor jeleztem az különböző oldalak tulajdonosaink is, az általam feltárt manipulációkat, de minek tépjem a pofámat, ha csak rámegy még jobban az egészségem. Az pedig még fontos lenne. Ezért is csökkentettem radikálisan aktivitásomat is, bizonyos általam sűrűn látogatott fórumokon, receptes oldalakon. 


Ma megint az ebéd a fő téma, mint az megszokott immár évek óta. Pont 3 éve, hogy minden nap jelentkezek, és fényképeket is töltök fel ebédünkről. Az étel nevére utalva, kíváncsi is vagyok kicsit, mert még ilyet nem kaptunk eddig a konyháról. Megkóstolom előbb, és akkor mondok véleményt. Hasonlít kicsit arra a vadragura, amit barátommal közösen főztünk még évekkel ezelőtt a gyulavári Kastélynapokon, és akkor igen finom lett. Azért mégsem pontosan olyan lett. Fényképezni is kötelességem volt, hiszen erről a levesről eddig nem rendelkeztem fotóval sem. Eddig. Már van.

Az ebéd többi eleméről viszont töménytelen fotóm van. Ha nem lennék ilyen gyenge, kicsit trükköznék is a most érkezett káposztás tésztával. Kitalálnék valamit azért, hogy még élvezetesebben kerüljön elém. Volt ötletem is tegnap, de elvetettem. Azért feljegyzem, és ha állapotom már megengedi, csinálni fogok egy rakott káposztás tésztát, ami szerintem biztosan finom is lenne. Bár már lenne rá erőm is! A káposztás tészta viszont ma a hagyományos, mindenki által megismert módon kerül az asztalra, és mivel én szeretem, jól is fogok lakni vele. 

Mások asztalára túrós gombóc kerül, de családom azt ma kihagyja. Erre a hétre kivételesen nejem is rendelt ételt, hiszen őszi szünet volt az iskolában. Most Ő is menüt eszik. És meg van elégedve vele. Mindenki tud választani naponta kétféle főétel közül, csak az előző héten le kell adni a rendelést. Nem tudom, miért vonok mindig párhuzamot a kórházi, és az étteremből származó menü közt, de lényeges a különbség. Na találjátok ki! Szerintetek melyik a jobb?

Szép alma az, ami kicsit javít a ködös nap hangulatán. Ez a hónap utolsó alkalma, amikor jelentkezek írásommal, de vigyázzatok! Zsúfoltak a temetők, sok a zsebes! És dolgoznak is ezerrel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése