2015. október 12., hétfő

2015.10.13. Paradicsomleves, borított csirkemell, rakott krumpli.

Hej de örülne ma cserfes unokahúgom, ha itt lenne! A nyáron volt nálam egy hetet édesanyjával, és egész héten paradicsomlevest akart volna enni betűtésztával. Na ma szerencséje lenne. Még nem jött meg ugyan a mai ebéd, de lenne egy nagyobb összegem arra, hogy betűtésztát főztek a levesbe. Mindjárt kiderül, nyertem-e? Nyertem!
Este kivételesen végignéztem a tegnapi Konyhafőnököt. Tudjátok, a TV-ben a sorozatot. Láttam egy aranyos filmrészletet, a mexikói sorozat egy epizódjáról, (mert, hogy több ország TV-je átvette, és sugározza a maga adaptációját) ahol egy apáca próbálta megnyerni a fődíjat. Kicsit esetlenül, de nyilván szívvel-lélekkel vett részt a vetélkedésben, aminek a nyereményéből a rendje tetemessé duzzadó adósságát próbálta volna kiegyenlíteni. A verseny lezajlott, sajnos nem sikerült neki nyernie.  Pedig a cél nemes lett volna. Én is el tudnám igen nemes célra költeni bármely csekély összegű nyereményemet. Saját családom megsegítésére! Annál nemesebb célt pillanatnyilag, keresve sem találnék! 
Egyébként az új részben már találtam kedvencet is magamnak. Az előző héten nem volt a versenyzők közt olyan, akinek szívesen szurkoltam volna. Most van, és rögtön 2-3 is, aki szimpatikus. Győzzön az aki megérdemli!


Ma tehát paradicsomlevessel indul a nap. Tudvalevő, hogy nálam nagyobb paradicsomrajongót keveset lehet találni szerte a világban. Valahogyan mégis a paradicsomleves ebben a formában soha nem jött be, egész életemben. Fiam, például a ketchupot is ketchuppal eszi, de a nyers paradicsomot nem szereti. Én meg a paradicsomot inkább feldolgozatlan állapotban kívánom. Ízlésbeli különbség. Tehát, ha én paradicsomlevest csinálok magamnak, akkor nem sűrítményt, hanem nyers paradicsomot dolgozok fel inkább saját levesemben. Azért van olyan receptem is, ami a klasszikus menzai paradicsomlevesről íródott, tehát ha valaki rögtön nekiállna, tudok elkészítési tanácsot is adni. 

A borított csirkemell nem túl bonyolult, bár ránézésre elkészítése annak tűnik. Tulajdonképpen töltött húsról van szó, amin a töltelék nem bele a húsba, hanem egyszerűen rá van halmozva a szeletre. Ez is több módon, különféle ragukkal készíthető, a végeredmény viszont minden esetben hasonló. A finom borított hús, aminek ma csirkemell az alapja. A képen láthatóval ellentétben, ma rizi-bizit kaptunk hozzá.  Praktikus okokból régebbi fotómat tettem a menü illusztrálására, az új pedig amit majd most fogok csinálni, gyarapítani fogja szélesedő archívumomat. 

A rakott krumplit, nem hinném, hogy valaki ne ismerné széles e hazában. Sokféle módon lehet elkészíteni, minden háziasszonynak van egy apró trükkje hozzá. Magam is számtalan módon elkészítettem már, de több receptem közül azt választottam ki, ami az átlagos. Ha van egyáltalán átlagos. Azért szerintem a legtöbben így csinálják a rakott krumplit. 

Ma is találtam magamnak olyan témát, ami az átlagosnál jobban foglalkoztat. Aki keres az talál! Legalább lesz miről írni holnap is. Csak az a baj, hogy megint állást kell foglalnom. Azokat, pedig nem nagyon szeretik mostanság, akiknek véleménye is van. Ha pedig ki is állnak véleményükért, az pláne rossz! Na megyek konfrontálódni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése