2015. szeptember 7., hétfő

2015.09.08. Karfiolleves, borított borda, sült tengeri hal

Most nagyon meglepődtem! Tegnap a hazafiakról írtam. Azokról, akik fáklyának használták az autót, hogy annak fényénél lássák a másik égő kocsit. Gyorsított eljárásban elítélték őket. Letöltendőre. Mi van ebben az országban? A becsületes hazafiakat letöltendőre? Akik számomra is csak filozófiai betekintést akarnak adni világnézetük bugyraiba? Kíméletes eszközökkel, kizárólag rábeszéléssel. Letöltendő? Azért ez új! Ráadásul eltiltották őket a meccsek látogatásától! Na ez hogy is van? Ha valaki börtönben ül, akkor miért kell eltiltani a meccstől? Vagy arra a néhány órára egyébként kapna kimenőt, ha rendet rak előtte a börtönkönyvtárban? Sok itt a kérdés kérem!
De kit érdekelnek a hazafiak? Én a kajákról szeretek írni. Most főleg az egészséges étkezésről, de kicsit másról is. 
Hazánkban nem érdekel senkit, ha normális, ehető kaját csinálsz, csak ha valamilyen édességgel állsz elő. Csak ezekkel érvényesülhetsz már amatőr körökben is! Elkeseredettnek tűnök? Nem! Régen rájöttem, ebben az országban, csak a desszert érdekel mindenkit! Főleg azokat, akik irányítják a gasztronómiai oldalakat! Minek is próbálok néhány hagyományos ételt leírni, bemutatni, amikor úgyis mindenkit csak a süti, a torta érdekel. De ha egy oldal szerkesztői még ráadásul rá is tesznek nem egy, hanem több lapáttal, az már gusztustalan. Ezt az imént leírt zagyvaságot csak azok értik igazán, akik hozzám hasonló életmódot élnek, jártasak a különféle gasztronómiai Facebook, és receptfeltöltő oldalakon. Olyan csúnya dagadt emberek lesznek a nem megfelelő hozzáállás miatt hamarosan, mint Amerikában. Ez lenne a cél? Ráadásul ezt a hamis képet a különféle receptes oldalak gerjesztik. Igen bizony! Elhitetik minden halandóval, hogy márpedig benneteket a sütik érdekelnek csak, mert mi azt akarjuk. És mivel beléd sulykolják, te is elhiszed, hogy valóban így van. Mivel blogger vagyok, úgy tudom álláspontomat közhírré tenni, hogy írok róla. Többen biztosan nem örülnek neki. Főleg azok a halljakendek, akik nagyban próbálnak beavatkozni ízlésünkbe. Ezzel mindenkit átalakítani kevesek üzleti érdekei szerint. Tudom-e valamivel bizonyítani feltevésemet? Á dehogy! Az nem elég bizonyíték, hogy egy látszólag általános receptversenyen az egyébként kiemelkedően értékes fődíj, egy csak cukrászok által használható robotgép. (sok profi cukrászatban nincs ilyen) Szerintetek valaki nyerhet, egy bármilyen más étellel? Mondjuk egy pörkölttel? A zsűri három tagja közül pedig kettő túlnyomórészt édességek receptjeit teszi közzé saját oldalain. Pártatlanok? Tovább is van. Mondjam még? Mostantól én ezt az oldalt nem receptoldalnak, hanem desszertoldalnak hívom!
Remélem, sokan olvassátok, és mindenkinek üzenem: nem fogok csak azért kizárólag sütiket megjelentetni oldalaimon, és máshol, hogy hajszoljam a népszerűséget! Egy fecske nem csinál nyarat, de legalább szabadon repül! Értitek? Ámítás a köbön! Mint az, aki naponta megsüt 2 tepsi sütit cukorpótlóval, és ráfogja, hogy onnantól egészségesen él.


A mai ebéd egészséges. A karfiolleves különösen. Bevallom, én egész máshogyan szeretem, mint azt az étterem konyháján csinálják. Én a karfiol jellemző tulajdonsága miatt, a roppanósságáért szeretem a karfiolt minden formájában. Nagyobb mennyiségben viszont csak így lehet csinálni. Az én megoldásom sokkal pepecselősebb, több odafigyelést igényel. Ezért sem reklamálok, mert tökéletesen megfelel a leves így is. Azt azért megmutatom, én hogyan szeretem a karfiollevest. 

A főételekkel sincs baj. A borított sertésborda, ha jól van elkészítve, igazi ínyencség. És miért ne lenne jól megcsinálva? Nem magasztalom egekig a szakácsokat, de tény, jól végzik munkájukat. Aki dolgozik ugye az hibázhat is. Szerencsére ez ritkán fordul elő, és ha véletlenül mégis, apró problémák adódnak. Nekem legalábbis ez a privát véleményem. A borított borda receptje nem kötött, sok módon lehet készíteni. Ezek közül egyet leírok a következő receptben. 

A mai menü kétségtelenül legegészségesebb étele a sült tengeri halfilé. Sajnos a Magyar étkezési szokások mellőzött eleme a hal, bármilyen formában. Pedig nagy szükség lenne rá! Minden halféle számtalan, egészségünkre hasznos anyagot tartalmaz. Bizonyított, hogy azok a nemzetek, ahol sok hal kerül az asztalra, lényegesen kevesebb egészségügyi problémával találkoznak mindennapjaikban. Szerencsére az étterem kínálatában, időnként feltűnik valamilyen halétel is. Én ma biztosan ezt választom, mert megtehetem. Mindkét ételt megkóstolom minden nap, főként azért, mert véleményt alkotok róluk. Amikor az étterem vezetője megtudta, hogy véleményezem a napi menüt, lelkemre kötötte, az igazt írjam! Így teszek már majd három éve. Nem vagyok hivatásos szakács, de értek a gasztronómiához. Kicsivel talán jobban is, mint más halandók. Ezért merem bátran kijelenteni, igenis jók az étteremből minden nap kiszállított ételek. Jók, olcsók, és bőségesek! Ma is csupa igazságot írtam, és jól esett ismét őszintének lenni!
Jó étvágyat kívánok ma is mindenhez!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése