2015. július 9., csütörtök

2015.07.09. Tarhonyaleves, rántott harcsafilé, rakott zöldbab.

A hírek szerint, - és miért ne higgyünk nekik - tegnap volt az év eddigi legmelegebb napja. Kipurcantam! Délbe olyan fáradság, levertség vett erőt rajtam, hogy nem bírtam tovább. Ha véletlenül várandós lettem volna, minden bizonnyal koraszülött gyermeknek adtam volna életet váratlanul. Hallom a rengeteg halálesetet, más a meleghez kapcsolódó problémákat, és a vihar okozta károkat. Sajnálom! Sajnálom, hogy csak ennyit tudtam tenni, mert nem vagyok döntéshozó pozícióban. Megjegyzem minden média egy hete ezt harsogja, fel lehetett volna készülni rá! Szerencsére vendégeim önállóan is tudnak maguknak okos, kellemes programokat szervezni, így élvezték még ezt az időt is. Unokahúgom mindenképpen vonatozni akart, és megkapta. Legalább mozgott a levegő a városnéző kisvonaton, az egész nagy kör alatt. Örülök, hogy jól érzi magát főleg ő, mert a gyerekért van minden. A kutyák is kupurcantak! A meleget ők sem bírják. Mindkettő próbálja megtalálni a lakás leghűvösebb pontját, és pihennek. Mára javult az idő, éjszaka csendes jótékony eső öntözte meg kertemet. Jót tett paradicsomjaimnak, és a fűszernövényeknek.

Bár ma már jobb az idő, elgondolkoztam, szakácsainkra milyen napok járnak? Ők azok akik előző nap délután előkészítik az ételeket, és az sem üdülés! Hajnalban pedig elkezdődik a harc az idővel, ami ebben a melegben nem is annyira könnyű. Máskor sem, de a meleg, amihez még hozzáadódnak a főzőalkalmatosságok hői, ilyenkor kész bolondokháza. Minden tiszteletem az övék, nem könnyű helytállni azért, hogy reggelre kiszállításra kész állapotba kerüljön minden étel. Tudom nem nagy dolog, de köszönöm!


Ma sem volt könnyű dolguk, mert a leves bár látszólag egyszerű, munka van vele. A többi étellel is. Eddig nagyon meg voltak elégedve vendégeim, én pedig már évek óta, tegnap nagy siker volt a grízgaluska. Mondtam én, hogy a grízgaluska leves legfontosabb eleme maga a galuska. Ha az kemény, vagy szétázott semmit nem ér a leves. Úgy tűnik tegnap nagyon el lett találva, mert főleg a kislány, nagyon díjazta. Külön megdicsérte ő is a szakácsot. Remélem, ma sem lesz másként, a tarhonyalevessel. Ez a megszokott minőség, semmi rizikó nincs benne. Én így szoktam csinálni. 

Mivel én nagyon szeretem a halat, nekem már biztosan jó napom lesz. Rántott hal az egyik választható főétel, és én minden halat nagyon szeretek. Az egyik legolcsóbb halból készítették minden bizonnyal, mert a pangasius is harcsa, ráadásul cápaharcsa, és vietnami menekült. Nekem mindegy honnan jött, mert nekem az élvezet a lényeg. A fogyasztás élvezete. Többször csináltam már rántva, és borsosan citromosan is, és meg vagyok elégedve az ízével. Az tény, hogy rendkívül sok nedvességet tartalmaz, így ha valaki a fagyasztott pangát nézte ki alapanyagnak, számítson jelentős súlyvesztésre. 1 kilóból, úgy 80 deka marad. A többi víz. A rántott halat én így csinálom. 

A másik főétel a rakott zöldbab. Tudom, hogy ez is előre elő van készítve előző délután, hajnalra csak a sütés, reggelre pedig a felszeletelés, kiszállítás marad. Az adagolással, tálalással van apró gondom. Az étel ízét jelentősen befolyásolja a látványa is. Minél szebb a tálalás, annál jobban esik a kaja! Ezért próbálok én is mindig valamit hozzáadni az ételekhez, legalább az esztétikus tálalással. Van, amikor szinte teljesíthetetlen feladat elé állok. A rakott zöldbab mire ideér, az ételhordóban darabokra esik szét, ha pedig megpróbálom, ki is varázsolni az edényből, az veszett fejsze nyele! Most is megpróbáltam Oz a nagy varázsló nyomdokaiba lépni, de így sikerült a tálalás. Megjegyzem, soha ilyen csúnyán még nem tudtam tálalni ezt a rakott ételt. Ez van! És ez majd minden rakott étel kapcsán így van.
Egyébként bárhogyan is néz ki, mindenképpen finom, én legalábbis szeretem, bárhogy mutat a tányéron.

Most meg határozottan jól érzem magam. Az elmúlt napokkal ellentétben, most még pólót is vettem fel, ne fázzon a derekam. a többnapos nemszeretem idő után, végre olyan van, amit élvezek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése