2015. július 3., péntek

2015.07.03. Sárgaborsó gulyás, spagetti carbonara, máglyarakás.

Olyan gyorsan telik az idő, hogy már megint hétvége van. Ráadásul jövő héten megint megözvegyülök, aminek egyáltalán nem örülök. Nejem kísérő lesz az iskola gyerekei mellett, ami afféle munkaköri kötelesség. Áron is nyaralna egyet, így egyedül maradok. Más örülne a helyzetnek, de én nem! Meg is ijedtem, mert nem merem bevállalni a komplett hetet egyedül. De szeretett Anyósom megkönyörült rajtam, és beköltözik hozzám egy hétre. Még sógornőm, és unokahúgom is koszton, kvártélyon lesz, így biztosan nem fogok unatkozni. Bevallom, nagyon örülök! Eddig nem voltak különösebb problémák, ha egyedül kellett megoldanom bizonyos dolgokat, de a helyzet alaposan megváltozott. Egészségem miatt sem érzem biztonságban magam, de a fő gondom a kisebbik kutya. Két embert kíván! Állandóan valami turpisságon töri fejét, és bár rendkívül jóindulatú, mindig figyelni kell rá. Talán ezért is imádom! Nagyobb kutyámmal jól összeszokták egymást, megbarátkoztak, és láthatóan a nagyobb próbálja a maga módján gardírozni, nevelni a kisebbet. Le a kalappal!Úgy tűnik a kutya ösztönösen tudja, mi lenne a kötelessége, míg néhány embernek fogalma nincs róla. Tehát a jövő héten újabb túlélő tábor lesz egy hétig. Nagy kíváncsisággal vágok bele! Kiderül, mi lesz velem.
De addig még jön a hétvége, és lesz munka! Áronnak diplomaosztója leszholnap, és a családot is vendégül látjuk. Rám meg testhezálló feladat hárul, az ételkészítés. Ezt is megértem! Hogy öregszik a gyerek?! Még csak most volt, hogy felsírt először. De ilyen az élet! A gyerekek öregszenek. Tehát kollektív buli, bográcsozással. Így holnap lesz a főétkezés, a mai ebédet szerény előételnek tekintjük.



Pedig nem, az. Igazi megszokott pénteki menü bőségesen, gazdag levessel, kétféle tésztaétellel, gyümölccsel. A pénteki menü állandóan ilyen. Más konyhákon is tapasztaltam ezt a  beidegződést, hogy a pénteki menü bőséges levest, tésztaételt és gyümölcsöt takar. Valószínű az ősi vallási, böjti szokásokra vezethető ez vissza, és így is maradt. Ma diétázunk, holnap bezabálunk. Nem mintha, a mai ebéddel nem lehetne jól lakni!
Itt van mindjárt a leves, a sárgaborsó gulyás. Nekem ez is bőségesen elegendő lenne, és nem is fogom vissza magam. Akár ezt is el lehetne készíteni bográcsban is, de nehogy már egy levessel traktáljuk a vendégeket! Ezért esett ki a menüsorból a füstöt csülkös babgulyás is, mert a marhapörkölt mégis más.  Ha valaki mégis kedvet kapna egy finom sárgaborsó gulyást főzni hétvégén adok hozzá egy kipróbált receptet. 

A főételek közül az egyik választási lehetőség a carbonara spagetti. Olyan lesújtó cikket olvastam egyes ételekről melyeket semmiképpen ne fogyasszunk étteremben, és ez is köztük volt. Nekem nincsenek előítéleteim bizonyos ételekkel szemben, bár tudom vannak trükkök, és vannak amiket ki is használnak. Én mindenesetre valóban sonkából készítem a carbonarát de hallottam már olyat is, hogy a legolcsóbb parizert darálták bele.  Egyébként több mint valószínű, hogy ezt a receptet is újragondolom, mert láttam a TV Paprikán egy nagyon jó carbonara spagettit. 

Bevallom, annyira nem vagyok oda a máglyarakásért, mint általában más édes kajákért sem. Ez nekem már a desszert kategóriába tartozik, de tudom másoknak nagyon ízlik. Az, hogy nem szeretem, nem jelenti azt, hogy nem merném bátran bevállalni, de egy pörkölt mégis csak tartalmasabb, férfiasabb kaja. Nekem ez nem jön be, sorsa egyenlőre kérdőjeles. Azért valaki biztosan rá fog kattanni a családom belül, mert nem érdemes rosszabb sorsra. A most érkezett kaja nem nyírfacukorral készült, de én a receptemben azzal írtam le. Ez jó cukor, cukorbetegek is fogyaszthatják. A kutyák viszont nem. Kutyáknak tilos! 

Gyümölcs is jár a pénteki ebéd mellé, ami most egy szép őszibarack. Szebb mint a múlt heti, meglátszik folyamatosan érik a gyümölcs. Egy hét is sokat jelent ebben a gyönyörű időben.

Most pedig beindul a készülődés, a hús darabolása, hagyma felvágása, saláta készítése. Csupa olyan dolog, ami jót tesz a kezemnek. Megérdemli a gyerek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése