2015. május 29., péntek

2015.05.29. Lencsegulyás gazdagon, grízes tészta baracklekvárral, spagetti carbonara.

Gyorsan eltelt ez a hét. Észre sem vettem, máris péntek lett. Nem bánom, mert még mindig jól esik kicsit pihenni, és enyém a hétvége. Zajlott a héten is körülöttem az élet! Csupa jó hír, és remélem, nem szaporítottam irigyeim számát a sok nyeremény miatt! Mások sikereinek is nagyon örülök, és mindenkinek ezt is kívánom. Úgy tűnik év elei elhatározásom meghozta gyümölcsét. Ráadásul úgy néz ki egész ládányit kaptam eddig a gyümölcsből, és lehet, hogy még nincs is vége! Természetes, hogy örülök, mint majom a ....  Tegnap pl. a várt egy helyett, három kitűnő könyvet kaptam ajándékba. Már beléjük is néztem, és mily jó, hogy ilyen aranyosak voltak. Nem az a könyv tetszik legjobban, amit első helyen jelöltem meg, mert az úgy érzem, nagyon kezdőknek szól. De ki tudta ezt a cím alapján? De a másik kettő, az csúcs! Sosem szoktam mások receptjeit másolni, de most valószínű néhányat megcsinálok a leírt ételek közül, természetesen kicsit átalakítva. Van bőven miből válogatni! Az egyik tele van luxus kajákkal, a másik pedig a legegyszerűbb Nagyi-féle ételekkel. Szerintem Párom is örülni fog nagyon ez utóbbinak. Ha az év hátralévő időszakában, minden héten elkészítünk egyet, akkor is lesz munkánk az év végéig. Tehát dologra! Ez a könyv sok más mellett tele van ráadásul ősrégi receptekkel. Olyanokkal amiket a Nagyi is csinált valamikor régen. Képek nélkül ugyan, de a leírások nagyon jók, és így több recept fért a könyvbe.


Most viszont jelentkezek a hét uccsó menüismertetőjével. Ma lencsegulyás jött gazdagon. Finom, bőséges étel, már csak azért is szeretem, mert vonzódok a hüvelyesekhez. Természetes Hajduné az első a listában, de a leves is kitűnő. Nem csak fogalmam van róla hogyan készítik, hanem múlt év októberében első nagy receptírási lázamban meg is fogalmaztam receptjét. A lencsegulyást gazdagként mutatták be az étlapon, és tény, hogy az is. van mit a tejbe aprítania! De hol itt a tej?

Volt egy másik receptírási felbuzdulásom, idén februárban. Akkor több mint 200 régebbi ételről írtam, de valahogy nem vetemedtem arra, hogy akár egy adagnyi grízes tésztát készítsek csak a recept kedvéért. Most valószínű megteszem. Addig, ha valaki nagyon kíváncsi rá, privátban rögtönözök egy receptet róla. Kíváncsi vagyok, hogy a most kapott receptkönyvek valamelyikében olvashatok-e grízes tészta receptet, ha igen, plagizálok egyet. Fotóm már van, és a receptet természetesen az eredeti szerző neve alatt publikálom. Attól még nem sérül a lelkem. Grízes tészta elleni viszolygásom egyébként valószínű ifjúságom menzai időinek köszönhető, mert soha nem ettem a menzán, ha az imént említett kaja szerepelt a tányéron. 

Írtam, már receptet akkor, amikor húsvét után a maradék maradék sonkából carbonara spagettit csináltam, és az írás megmarad. Ez alapján tehát könnyű megvalósítani ezt a finom nemzeti eledelt, ami egykoron az olasz szénégetők kedvence volt. Ezt sokkal jobban szeretem, mint a másik főkaját. Ideje lenne már erről is új írással jelentkezni, valami csalafintaságot belevinni ebbe az ízletes tésztaételbe. Ha már említettem a receptet, hozom gyorsan! 

Péntek van, a hét utolsó napja, így gyümölcsös nap van. A hét utolsó napján egy kis vitaminnal kedveskednek az ebéd mellé. Gyönyörű almákat kaptunk, szinte mosolyognak. Hófehérke biztos ráharapna! 
Holnap szombat, gyönyörű az idő, így mindenkinek szép hétvégét kívánok! Remélem, jókívánságom nem lesz pusztába kiáltott szó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése