2015. május 28., csütörtök

2015.05.28. Gombaleves, gyulai apró pecsenye, rántott csirkemáj.

Tegnap rendelőben töltöttem néhány felesleges órát, aminél semmit nem utálok jobban! Maga a vizsgálat időnként fontos, de a várakozást, - bár természetes - szükséges rossznak tartom. Le lettek vonva közben bizonyos konklúziók is. Tény, hogy élek! Van vérnyomásom, amiből nyugodtan adhatnék másnak (sőt másoknak) is. Ebből jól állok. A hosszú várakozás alatt gondolkoztam. Ez is bizonyítja, hogy vagyok. Cogito ergo sum! Rengeteg hasznos, és felesleges dolog járt a fejemben. Annak is örülök, hogy nagyon hasznos, szerény ajándékot választottam annak, akinek nagyon sokat köszönhetek .Receptkönyvemnek nagyon örült az, akinek szántam! Az, amin egyébként legtöbbet járt az agyam, az volt, hogy a számomra megadatott (remélem elegendő) időre már nem fogok megváltozni, akármennyi időtartalom legyen az! Bár mások néha kétségbe vonják alapjában jó szándékomat, ma reggel is mikor bekapcsoltam gépemet, rögtön segítséget kért egy ismeretlen ismerős. Szívesen tettem! Biztos vagyok benne, hogy jól döntöttem mikor csoportomba meghívtam azokat a barátaimat, akikkel ugyan még nem volt szerencsém találkozni (kivéve egyiküket!) de hasomlóan gondolkodnak, mint én. Érzem, tudom, hogy így van!
Ezt is furcsának találják sokan, hogy minden reggel írok a kajáról. Nem csak a kajáról van szó! Közben naplót is írok, amit több évtized múlva visszaolvasva leszármazottaim képet kapnak rólam, és családom életéről. Arról nem is beszélve, hogy apró betekintést nyerhetnek a mostani gasztronómiai trendekbe, szokásokba. Szerény kajákat írok le, de épp megfelelők a mindennapi jóllakáshoz. Ki tudja, mi lesz évtizedek múlva?!!!


Ma gombalevessel kezdődik a menü. Én szeretem a gombát minden formájában, Épp most nyertem egy olyan receptemmel, amiben a fő alapanyag a rókagomba volt. Ez a leves egyszerűbb. Remélem, a közeljövőben, tudok szerezni egy szerény mennyiségű szegfűgombát, hogy csináljak belőle egy olyan levest, amihez rég volt szerencsém. Szombaton eszem be is volt, mert a gyulavári focipálya tele volt kissé elszáradt szegfűgombával. Remélem, a piacon is van, legalább egy maréknyi. Levesnek az a legjobb. Ma csiperkéből főztek szakácsaink, hasonló módon. 

Újabb sikeres receptem a gyulai apró pecsenye, ami nem tükrözi híven az előbb érkezett kaját, de hasonlít rá. Én kicsit több gondot fordítottam rá, akkor amikor elkészítettem sajátomat. Meg ehhez is nyereményt használtam, azt a tésztát, amit szintén receptjeimmel nyertem. (még van belőlük) 

Egyszerű, szeretett étel a következő, hiszen kevesen vannak, akik nem szeretnék a májat valamilyen formában. Tegnap nem volt módom fotózni az ételeket, de ma remélem szép képeken sikerült megörökíteni a mai ebédet. Nem csak a fotó számít, mert Áron fiam egyik kedvence a csirkemáj, minden formában. Ez is biztosan el fog fogyni maradéktalanul. Mivel a rántott csirkemáj elkészítése nem okoz különösebb gondot, nem hiszem, hogy bárkinek szüksége lenne receptre, de sosem lehet tudni. Ezért ezt is megosztom. 

Mivel uborkasalátát is kaptunk mindkét főétel mellé, mégpedig bőségesen, illik arról is szót ejteni. Kedvenc salátáim egyike, ennél jobban, csak a paradicsomot kedvelem. Illik mindkét főétel mellé, de én képes vagyok akár egy vödörnyit is megenni, akár magában is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése