2015. május 18., hétfő

2015.05.18. Tojásleves, debreceni pulyka apró pecsenye, zöldborsófőzelék.

Nagyot alkottam hétvégén! Megszerkesztettem új, 2015.-ös receptkönyvemet. Van már benne gyakorlatom, és így lényegesen könnyebb volt mint a debütálás. Van két ember, akinek nagyon sokat köszönhetek, elsősorban egészségem kapcsán, és ezt fogom adni nekik ajándékba. Úgy próbáltam válogatni receptjeim közül, hogy mindketten szívesen forgassák. Ennél személyesebb ajándékot szerintem ki sem találhattam volna jobbat. Ráadásul a szerkesztés mellett a nyomtatást is én fogom megoldani, főleg anyagi okok miatt. Első munkám nem volt hibamentes, de most minden tapasztalatommal, figyelmemmel erre koncentráltam. Meglepően gyorsan haladtam!
A múlt héten csupa jó történt velem. Olyannyira fel lettem töltve, hogy az apró piszkálódásokra, enyhe szemétkedésekre már nem is figyeltem. Jó lenne, ha minden nap, hét, hónap így telne el!

Természetesen nagyobb örömmel foglalkoztam a naponta érkező kajával is, és szemet hunytam azon az apró hibán is, ami előfordult, hiszen emberek vagyunk, és hibázhatunk. Ma látszólag semmi probléma!


Tojásleves érkezett, amit szinte lehetetlen elrontani, ha megfelelőképpen csinálják. Sima rántott leves, amit még  Kaliforniában is szívesen készít egy barátom férjének, csak annyi a különbség, hogy ebbe a levesbe vékony sugárban tojást is csorgatnak a tartalom növelése céljából. Én mindig szoktam pirítani mellé kenyeret, vagy buggyantani a levesbe egy extra tojást, mert én így szeretem. Ma egyiket sem teszem, mert így is jól esik. 

A főételek egyike debreceni pulyka apró pecsenye címen érkezett, de receptem még nincs róla. Hamarosan lesz! Tudom, nem érem el a Konyhafőnök című műsorban szereplők szintjét, de én is kóstolás után tudom reprodukálni az ételeket. Megérzem a benne lévő alapanyagok ízét, mennyiségét, persze azokat, amiket valaha már kóstoltam, így nem nehéz egyes kaják reprodukálása. Most az első benyomásom az, hogy egy kitűnő szaftos ételt kaptunk pulykából, debreceni kolbásszal ízesítve. Ezt eddig nem volt nehéz kideríteni!

A másik választható főkaja zöldborsófőzelék, ami szintén kedvenceim közé tartozik. Nekem mindegy mit eszek, csak jó legyen! Ez is jó! a feltét szerény, mert sült párizsi, de bőségesen elegendő ezért a pénzért. Egyébként is az a lényeg, hogy a főzeléken legyen valami sós is, ami ellensúlyozza a főzelék édeskés ízét. Lassan szezonja lesz a zöldborsónak, de mirelit mindig van. a főzelék, tehát biztosan abból készült, hasonló módon.  

Illene pár szót ejteni a desszertről, ami ilyenkor mindig talány addig, amíg meg nem érkezik. Mivel itt van előttem, sőt már a fotózáson is túl vagyok, már be tudok számolni, mi érkezett ma. Túrós kockát kaptunk, ami mindössze másodszor szerepel az étlapon. Nagyon finom, és jó ha kicsit változatos a menü.

Most pedig egész nap nyomtatni fogok, és remélem kibírja ezt is a technika. Kezd mindenem lepusztulni, hasonlít hozzám a technika is. De ilyen az élet! Abból gazdálkodom, amim van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése