2015. május 12., kedd

2015.05.12. Paradicsomleves, rántott sajt, vadas csirkemell.

Imádom a nőket! Állítom, nem ők a gyengébb nem, hanem kevesüket kivéve átlagon felüli karakánsággal, talpraesettséggel vannak megáldva. Vannak közülük kivételek, akiket nem csípek. De mindenkit én sem szerethetek. Mivel saját életem folytán, saját példámból kiindulva, némi tapasztalatot szereztem a nők működésével kapcsolatban, néhány törvényszerűségre rég rájöttem. Választott kedvenc időtöltésem, a gasztronómia kapcsán is sok hölggyel kerültem eddig kapcsolatba. Ezek miatt is olyan dolgokra világított rá értelmem amik eddig is szinte kiverték a szemem. De ez, ami következik, nem általánosítható a női nem minden képviselőjére! Előre is elnézést kérek, ha valaki véletlenül magára venné, de ez már hosszú idő óta a tapasztalatom. 
A nőket két dolog az átlagosnál sokkal jobban foglalkoztatja. Az édességek, (sütik) és a fogyókúra. Nem volt nehéz rájönni, csak megnéztem bizonyos statisztikákat. Ezekről olvasnak a legtöbbet, és a legszívesebben. Látszólag a kettő ellentmond egymásnak, mert ok, és okozati összefüggés van köztük. Aki szereti az édességeket, az ugye többlet súlyt is könnyen szed magára. Ezt aztán szeretné leadni, mint fölösleget, de lehetőleg úgy, hogy ne kelljen lemondani a hőn szeretett sütiről, csokiról. Más lehetőségeket keres! Fogyasztószereket, diétás csodatrükköket, pedig csak gondolatban kellene kicsit változni. Sokszor kisebb vagyont is hajlandó áldozni a médiából ömlő csodaszerekre. Mert ezt nem én vetem észre egyedül. És sokan vissza is élnek a női hiúsággal! Mint már kifejtettem álláspontomat, ezért senkit nem akarok, és nincs is jogom megróni, csak elgondolkodásra szeretnék biztatni mindenkit. Magam is látom, hogy olyan ismerősöm (facebook) aki állandóan panaszkodik súlyfölöslegére, naponta jelentős mennyiségű édességet posztol amit aznap készített, nyilvánvalóan el is fogyasztott. Aztán azon panaszkodik, hogy a méregdrága fogyiszere nem használt. Ennyi! A témát kiveséztem a magam részéről.
A naponta érkező kajám mennyisége nem elég arra, hogy hülyére hízzak, de arra bőséges, hogy jól lakjak vele. Lényeg az, hogy be tudom osztani, és sokszor nem eszem meg a teljes mennyiséget. Fiam az más! Neki lényegesen több energiára van szüksége. Szerencsére nem látszik, hogy lényegesen többet eszik mint én. Ledolgozza. Ma például biztosan jól lakna mindkét főétellel, de majd igazságosan osztozunk.


A paradicsomlevest annyira nem csípi, és bevallom, nekem sem kedvencem ez, a menzás változat. A paradicsomot viszont imádom! Ezért, mikor szezonja van, az átlagosnál lényegesen többet eszek belőle, de nem ebben a formájában. Idén nyáron is, ha megérik saját termésem, biztosan sok salátát, és paradicsomos kaját fogok csinálni. Ráadásul kevés kalóriát, és sok egészséges anyagot tartalmaz ez a gyümölcs. Igen, gyümölcs! A dinnye pedig zöldség. Úgy döntöttem, nem a mai étel receptjét osztom meg, hanem több paradicsomos kaja közül, egy toszkán paradicsomleves receptjével rukkolok elő. Csak úgy nyár elé. Ez a pappa al pomodorro receptje.Idén biztosan sok más paradicsomos étel kerül fel oldalaimra.

Áron egyik kedvence a főétel, hiszen rántott sajt érkezett. Úgy érzem minden fölösleges magyarázat helyett megosztom az erről írt receptet, mert az minden lényeges kérdést tisztáz. Milyen jó, hogy szinte minden receptről van gyűjteményem, amiben bármikor, könnyen tudok keresni. Ráadásul, mind sajátom. Ehhez az ételhez is csak a tálalásnál tudtam valamit hozzáadni, és meg is tettem. Már  csak remélni tudom, hogy a szerencsére egyre kevésbé aktív fagyosszentek nem tesznek kárt fűszer, és egyéb növényeimben, amikkel valami kicsit tudok hozzáadni a napi ételekhez, enyhén díszítve azokat. 

A vadas csirkemell így is finom, makarónival. Megértem, hogy  a konyhán nem úgy csinálják ahogyan én is ismerem, mert nincs rá lehetőség.  Lényegesen többet kellene bajlódni a zsemlegombóccal amivel én ismertem meg ezt a finom ételt. Leírtam, így ha valaki szeretné megismerni a vadas legtöbbször alkalmazott receptjét, amit zsemlegombóccal tálalnak, az sem marad recept nélkül ma. Blogomban leírtam, szinte minden húsféle készíthető vadas módon, de ma csirkemellet csináltak számunkra. 

Ezzel gyorsan elvégeztem megszokott napi menüismertetőmet, túl vagyok a napi rutinmunkán. Szerencsére soha nem unatkozok a nap hátralévő részében sem, hiszen mindig találok valami apró munkát. Feladat szerencsére van bőven. Örömködni eddig ma is van már okom, hiszen reggel értesítettek, jövő héten postára adják újabb nyereményemet a 200 ötlet, tipp, recept  Jól enni, jól lenni című könyvet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése