2015. április 30., csütörtök

2015.04.30. Lebbencsleves, grillezett csirkecomb, malacpörkölt

El sem kerülhettem ma, hogy ne nézzek rá a dátumra. Holnap május 1. Ének szó és tánc köszöntse! Sok - sok évvel ezelőtt próba vonulást kellett tartanunk ezen a napon. Az igazi előtt. Megvoltak az árnyoldalai is az ünnepnek, de mégis csupa kellemes emlék maradt utána. Meg sok röhelyes is. Eszembe jut, hogy az a vezérkomenyista, aki a veteránok előtt visszhangozta a hangosító cuccba a munka hőseinek nevét, később mekkora pálfordulással most másokat dicsőít máshol. 
Holnap lesz 40 éve!
De nem ez volt a lényeg! Az, hogy az ilyenkor már kitelepült vurstliban olyan hangulat volt, hogy csak na! És a sör - virsli jegyek. Ez velejárója volt az ünnepnek. Akkor volt baj, ha rossz volt az idő! De mi akkor is találtunk lehetőséget a szórakozásra. Eszembe jutott, így meg is kerestem egy 40 éve készült képet, és rám törtek az emlékek! De szép volt!
De nem ezért vagyok itt! A felvonulás már a múlté, majd lesz más program. Legyen szó a kajáról, mert enni kell!


Ma lebbencslevessel indul az ételek sora, ami tartalmas kaja. Nagyanyám sűrűn csinálta, és téli estéken ezzel lakott jól a familia KFT. A múltkor nyertem egy csomó lebbencs tésztát más tésztafélékkel együtt, de mást készítettünk belőle. Rakott bolognai csuszát. Ja, a lebbencshez, és a csuszához való tészta ugyanaz. Ma leves készült ebből a tördelős tésztából, ami igen egyszerű, de finom. Ha valaki kedvet kapna hozzá, hogy ezt főzzön családjának, íme receptem.   Ez pontosan úgy van leírva, ahogy nagyanyám anno készítette.

Ma is mindkét menüről be tudok számolni, mert mindkettőből rendeltem. A grillezett csirkecomb sokféleképpen elkészíthető, de támpontot adott előre, hogy fokhagymás szósszal, és párolt rizzsel van tálalva. Lassan szinte minden ételről van receptem ami konyhánkban, és asztalunkon valaha is megfordult, és most megnéztem. 554 receptet hoztam eddig nyilvánosságra különböző receptoldalakon. Lesz 555. is, mert pont olyat nem találtam, ami csirkecomb lenne a fokhagymás szósszal. Csak pulykasülttel készült recept, ami szintén baromfi, és maga a szósz ugyanígy készül, de mégsem ugyanaz. Megjegyezném azért, néha én a pulykát jobban szeretem, mint a csirkét! Ez a recept tehát pulykacomb, fokhagymaszósszal elkészítéséről szól, de a kis gyakorlattal rendelkező háziasszony (úr) át tudja ültetni receptemet csirkecombra is. 

A malacpörkölt kapcsán nincs szükség átültetésre. Konkrét receptem van, akár több is. A malacot jobban szeretjük, mint sok más húsfélét. Szaftos, kevesebb főzést igényel, mint mások, puha, finom. Csináltam más belsőséggel, és anélkül is sokszor, és biztos, hamarosan ismét sor kerül rá. Most annak a pörinek a receptjét hoztam, amit a születésnapomon készítettem a barátaimnak.  Akkor még nem volt meg az írás, de egy malacpörköltet álmomból felköltve is ki tudok rázni a kisujjamból. Jó volt, finom volt, mind elfogyott.

A tavasz friss ízét képviseli az uborkasaláta, ami valóban friss ubiból készült. A szakácsok holnap pihennek, nem főznek. Kellemes időtöltést kívánok nekik, és az étterem egész személyzetének! Remélem, a sör, és virsli jegyeket megkaptátok!
Itt a vége, fuss el véle!

Bízom benne hogy, holnap is gyönyörű lesz az idő, így ünnepeljetek felhőtlenül! Aki tehet, mert elég koros hozzá, emlékezzen vissza kicsit a múltra! Én megtettem, és jól esett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése