2015. április 20., hétfő

2015.04.20. Tojásleves, zöldborsós apró pecsenye, meggyszós sült csirkeszárny.

Kihagytam egy hetet, de jót tett. Találkoztam már ilyennel életemben, de szerencsére nagyon ritkán. Úgy tűnik valaki arra adta fejecskéjét, hogy kicsináljon! Nem tévedés amit írtam, tudatosan felépített támadást intézett ellenem, de hogy miért, arra a mai napig keresem az okot. A lényeg a lényeg! Jól megszervezett, felépített rágalomhadjáratba kerültem, ami még előre is meg volt tervezve, és a Facebookon zajlott. Szerencsére sokan kiálltak mellettem, és talán ennek is köszönhetem, hogy nem ment rá jobban az egészségem. Eddig is tudtam, de most megerősítettek benne, kik az igazi barátaim! Ismerősök, kevésbé ismertek, köszönöm! Az utóbbi időkben sokaknál láttam, hogy hasonló cipőkben járnak(tak) int én. Divat lett mostanában betartani a másiknak. Belerúgni, kicsinálni, tönkretenni valakit élvezetből. Eddig is együtt éreztem sorstársaimmal, de ezek után még jobban, Örülök, hagy újra itt vagyok, és remélem sokáig! A legjobban az zavart, hogy néhány napig nem tudtam kontrollálni nem csak a testem, hanem az agyamat sem. Tényleg azt hittem, meghülyültem.
De már teljes lelki csúcsformában neki is kezdek a megszokott menüismertetéshez. Tudom, sokan hiányolták, mert többen reklamáltak is.


Egy léleknek is szóló táplálékkal indul a hét, és a mai nap is. Tojásleves érkezett, amit többnyire kicsit fel szoktam erősíteni valamivel. Hol kenyeret pirítok mellé, hol buggyantott tojással tálalom, de most úgy érzem elég lesz egy kevés újhagyma a tuninghoz. És amiben tálalom a kaját az sem semmi. Pénteken érkezett ez az étkészlet, amit új ajándékaim közt tarthatok számon. Köszönöm! Olyan nyeremény, aminek valóban hasznát is vehetem. Kicsit szebben tudom tálalni ételeimet ezentúl. Azért, hogy a recept se maradjon el, megosztom azt, amit mindenkinek bátran ajánlhatok. 

Ugyanebben a tányérban mutatom meg a főételeket is, melyek közül az egyik zöldborsós apró pecsenye. Közben viszont az előző levesről, és a buggyantott tojásról eszembe jutott, hogy figyelemmel kísérem ám a Konyhafőnök című műsort. Elég felkészült vagyok, de semmi pénzért nem jelentkeznék a műsorba. A műsort viszont nézem, és van véleményem is. Ott nincsenek ilyen egyszerűnek tűnő feladatok, mint a mai zöldborsós apró, de ezt is el kell készíteni időre, finoman. Ezért pedig minden dicséret megilleti szakácsainkat, akik a maguk feladatát mindig a tőlük telhető legmagasabb szinten teljesítik. Természetes, hogy van receptem a zöldborsós apró pecsenyéről is, ami nem pecsenye, hanem egy egyszerű ragu. Viszont finom, és ez a lényeg. 

Van még egy főétel, ami szintén szóra érdemes. Van aki annyira nincs oda érte, de van, aki imádja. A meggyszószról van szó, ami most csirkeszárnnyal érkezett. Az édes alapízű gyümölcsszósz, és a sós sült csirkeszárny ízének kontrasztja kitűnő kulináris élményt nyújt. Legutóbb főtt sertéshússal érkezett, de tán így még finomabb.  

A mai ebédhez desszert is jár, ami megszokott hétfői tapasztalat. Hétfőnként általában péksüti, szerdánként cukrászsüti a menü része. Vannak még hiányosságaim a receptek terén, és főleg a sütik, desszertek hiányoznak még. A februári nagy receptírási lázban ezt hagytam legutoljára, mert az édességek, sütik terén nincsenek akkora tapasztalataim, gyakorlatom, mint más kaják esetében. Az ischlerről, és a linzerről írtam, így illusztrálni is tudom a ma érkezett sütit, ami fejenként egy linzer.

Mától tehát ismét jelentkezek minden nap, ha hagyják. Remélem így lesz!

1 megjegyzés:

  1. Nem vagyok fenn a face-en, egyre jobban örülök neki. Hiányoltam a múlt heti "novellácskáidat", örülök, hogy visszatértél. :)

    VálaszTörlés