2015. április 7., kedd

2015.04.07. Csontleves, frankfurti pulyka aprópecsenye, rakott húsos tészta.

Mindenhol rendben lement a Húsvét? Szerintem mindenhol! Csak az a rengeteg maradék! Mindenhol, így nálunk is roskadásig volt rakva az asztal, és mint máshol, nálunk is sütikkel. Természetesen ezek is maradtak meg. Lehet, hogy sokan megköveznek miatta, de nagyon sütiellenes vagyok. Annak is nagyon ellene vagyok, hogy bármikor telezabáljam magam, de az emberek nagy része ilyenkor feloldozottnak tekinti magát a húsvéti dínom-dánom kapcsán. Látva a megosztásokat tudom, hogy mindenhol a süti volt a nyerő. Ez is a kérkedés egyik fajtája lett. Sokan dicsekszenek vele, mások is lássák, ki mire képes. Pedig jól mutat egy szenyó is az asztalon. Nekem olyan jól esett a néhány falat tojás, karika kolbász, kevés sonka, és néhány olyan süti, ami nem volt tömény, cukros. Pedig a sütik nagyobb része pont tömény. Abból maradt a legtöbb. Néhány nap múlva, meg tele lesz velük a szemetes. De ez csak az én véleményem! Isten ments, hogy bárki komolyan vegye szavaimat!
A kajára nagyon érzékeny vagyok, talán ezért is foglalkozok vele a kelleténél többet.


A mai kaja ezekhez képest kímélőnek nevezhető. Sima csontleves jött, a legegyszerűbb módon készítve. Aki nem tudná, a csontlevest normális esetben csontból, ritkábban levesporból készíthetik a következő recept alapján.  Könnyű kis leveske a nagy zabálás után. Sok helyen úgyis ott a maradék, ha valakinek esetleg ez nem esne annyira jól.

Frankfurti pulyka apró pecsenye receptem eddig nincs, de van a hozzá nagyon hasonló tokány recept, amit máris hozok. Szerintem jelentősen megcsökkent a mai rendelések száma, mert mindenki a maradékokra kénytelen ráizgulni. Ezt nehezebb maradékokból csinálni, de a másik választható főkaját könnyű. Egyébként finom étel, a szaftos kajákat egyébként is nagyon szeretem. De van más is, amiből lehet választani.

Ez pedig nem más mint a rakott, húsos tészta. A sonka erre a legjobb alapanyag, mert csak kevés tésztát kell kifőzni mellé, és alig kell hozzá kevés sütnivaló, máris kész a finom étel. Hangsúlyozom, a mai kaja biztosan nem húsvéti maradékokból készült, csupán egy módszert ajánlok az újrahasznosításra. 
Ezzel tulajdonképpen végeztem is, de a mai munkám csak most kezdődik. Azoknak a kajáknak a receptjét kell leírnom, amiket a Húsvét alatt csináltam(tunk) Én sohasem mások receptjeit másolom le, hanem gondolkozom, és kitalálom a kaját. Így történt ez a hétvégén is, és azért írom le pontosan új ételeinket, hogy másoknak könnyebb dolga legyen az elkészítés során. Én, ha valamit már egyszer megcsináltam, az legközelebb már megy emlékezetből. Van, akinek huszadjára is szükséges a recept.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése