2015. április 3., péntek

2015.04.03. Tárkonyos szárnyas raguleves, Milánói makaróni, máglyarakás.

Ma nem volt hajnali felkelés, bár lett volna oka, hiszen finoman szólva nem vagyok megelégedve bizonyos dolgokkal. Felmerült az is bennem, hogy van-e értelme minden reggel tépni a számat, és számomra jelentős, de másoknak teljesen érdektelen dolgokról írni naponta. Nem is teszem inkább, hogy kibontsam ma álláspontomat, mert lehet, hogy túl őszinte lennék, és esetleg egyesek számára kemény megállapításokat fogalmaznék meg! Azért valami nagyon nyomja a begyemet! Egy receptversenyre egy ismerősöm nevezte saját ételeit. Megkérte barátait, szavazzanak rá, ill. ételeire. Elég nagy baj, hogy szavazással kell megállapítani a sorrendet! Az dönt, hogy ki mennyi ismerőst tud rávenni a szavazásra. Ezen még nem is húztam volna fel magam! Egy másik nevező viszont arra biztatta saját szavazóit, hogy vetélytársai ellen is adjanak le értékeléseket, amivel természetesen a saját esélyeit javítaná. Na ez kiverte nálam a biztosítékot! A tipikus dögöljön meg a szomszéd tehene effektus! Ott ártok, ahol tudok! Ez szemétség szerintem!
Tény, hogy nyakig benne vagyunk a Húsvétban. Ma elvileg nagyböjt van, de ki foglalkozik ma már ezzel? Én sem! Ráadásul soha eddig sem!
Végignézve a mai ételeken, baromira semmi közük a Húsvéthoz. Azért nem hiszem, hogy emiatt bárki reklamált volna. A bigott keresztények pedig ma aztán végképp nem ehetnének húst.
 

Már a finom levessel baj lenne, mert ez bizony szárnyas ragu a javából. Tárkonyosan, ahogy illik, de nem eltúlzott ízesítéssel. Eszembe jut sokszor az a kacsaragu, amivel még a múlt nyáron megkínáltak, és udvariasságból megkóstoltam. Bár ne tettem volna! Ehetetlen volt a tárkony eltúlzott mennyisége miatt. A mai leves szerencsére nem ilyen, finom, kellemes ízű. Hasonlóan készül, mint azt receptemben leírtam. 

A milánói makaróni aztán végképpen nem nevezhető böjti kajának! Ahogy a konyhán készítik pedig semmi esetre nem. A konyhán nem az autentikus milánói készül, hanem egy turbózott változat, ami a magyar szokások szerint jóval bővebb, tartalmasabb étel, mint azt olaszhonban kapnánk bármely tésztaétel kapcsán. Nálunk sokkal több ragut tesznek a tésztára, ott viszont épp, hogy megmutatják a tésztának a ragut. Mások a szokások! Ezért szeretik a Magyar konyhát, mert itt senki nem maradhat éhen. De ez így is van rendjén! A receptemből kiderül, hogy ebben az ételben hús is van bőven (a mi legnagyobb örömünkre) szemben az eredeti milánóival, amiben kevés sonka, több gomba, paradicsom, és sok parmezán van a főtt makarónin. Én a mai kaját inkább bolognai makaróninak nevezném, aminek legjobban fiam örül.

Az egyedüli böjtinek nevezhető étel ma a máglyarakás. Én annyira nem szeretem, mert túl édesnek tartom. Másnak biztosan nem ez a véleménye, és tiszteletben tartom. Egyébként ez az egyik legnagyobb gondom! Minden receptekkel foglalkozó oldalon, a sütik, és egyéb édességek állnak a vezető helyeken, az összes többi kaja háttérbe van szorítva. Ráadásul ezeknek az oldalaknak a szerkesztői, üzemeltetői még rá is játszanak erre, és a desszert jellegű kajákat emelik ki. Tízből nyolc süti, vagy egyéb édesség a megjelentetett írások közt. Pedig nem ez a valós arány! Csak ez népszerűbb. Elolvasva egy receptoldalt, a gyanútlan szemlélőnek úgy tűnik, mintha a Magyar ember csak sütin élne. Reggel, délben este, csak édességet eszik. Pedig ez nem így van ám! ezt is kiböktem, mert ez is a szívemet nyomja! Pedig nem akartam. Legalább lelkiismeret furdalás nélkül indulok naki a nagy ünnepnek, amiről sokan azt sem tudják valóban mit ünnepelnek. Egy kommentelő annyit tudott, hogy Jézushoz kapcsolódik a Húsvét, de bátran rávágta: szerinte Jézus húsvétkor született. Ennyit erről! A sok mellébeszélés miatt majdnem elfelejtkeztem a receptről, de máris pótoltam. 

A péntek az gyümölcsös nap, de a konyhán ilyenkor az ünnepre is figyelnek. Ma nem érkezett semmilyen a húsvéthoz kapcsolódó meglepi, édesség, hanem egy szép narancsot kaptunk fejenként. Bár nem akartam, mégis kitértem kicsit azokra a dolgokra is, amik foglalkoztatnak. de legalább megnyugodtam!

Nektek pedig gyönyörű hétvégét kívánok, és kellemes ünnepeket annak minden velejárójával együtt! Boldog Húsvétot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése