2015. április 2., csütörtök

2015.04.02. zöldbableves, rántott sajt, betyáros sertésborda.

Megint hajnalban ébredtem. Ilyenkor maradok a pihe puha ágyikóban, de agyam külön életet kezd élni. Gondolkozik a hülye! Ahelyett, hogy testemmel együtt maradna kussban, és viselkedne normálisan hajnalok hajnalán. Természetes, hogy kiskutyám volt megint az, akinek a koránkelést köszönhettem, de nem okolom érte. 
Viszont mindig hülyeségek jönnek elő ilyenkor. Most azon méláztam el, hogy mennyire meglátszik az emberek hangulata a kommersz zenében. Itt van például az egyik legnagyobb friss hazai sláger. Egy önmagát nemesi művésznévvel illető, a kisebbséghez tartozó zenész-énekes arról is énekel mások mellett, hogy ő bizony az anyagilag lecsúszott csoportba tartozik. Ezt meg is erősíti, majd rávilágít, hogy így is hozta világra a gólya. Ennek ellenére a kedvese a település legfelkapottabb női személyisége, akinek a nézését, meg a járását, a csípőjének a ringását jelentős anyagiakért sem bocsájtaná áruba. Ráismert valaki? Kis Grófo: Szegény vagyok.  Ugyanez az ifjú, egy másik dalában a nagyvilági élet előnyeiről énekel. Egy újabb slágerben pedig arról, hogy az az igazi, ha valaki minden létező közlekedési eszközzel végigjárja a világot, érinti az ismert nagyvárosokat, azok műintézményeiben éli az életét, közben szórja a pénzt. Felismeritek? Le vagytok maradva slágerügyileg! Mondjuk ki nyíltan! Ez az egyébként jó hangú, találékony, szimpatikus cigánygyerek ebből él, és a jelek szerint igen jól. Újra ez a divat! Sírva vigad a Magyar. Ez az ifjú a nemzeti kisebbséghez tartozik, de a kommersz zenehallgató többség repertoárjában is előkelő helyen szerepel a fiatalúr. Nem is lenne ezzel baj. De a dalok szövege híven tükrözi a mai valóságot. Ez a mai Magyar aktualitás. 
Kőkemény szociológiai tanulmány! És ezért nem is a zenész urat hibáztatom. Ő ezzel próbál érvényesülni, és a jelek szerint tud is vele  élni.


Én meg maradok annál, amit mindig is csinálok. Mostanában a zenével is többet foglalkoztam, mert egykoron zeneszolgáltató kisiparosként jelentős tömegeket szórakoztattam. Magyarul, diszkóztam. Mostanában is felkértek néhány alkalommal baráti körben, és innen az asszociáció, az egykori, és a mai helyzet összevetése. 
De tulajdonképpen a kaja miatt keltem ma is kicsit korábban, így arról szól a következő fejezet. 
Elsőként a zöldbablevesről. Volt egy időszak, amikor iszonyatosan rossz minőségű volt a zöldbab, ami reggelente érkezett. Már amikor abból készítettek levest. Egy ideig mindig szálkás volt a bab, amiről természetesen nem a konyha volt a hibás, de mégis rajtuk csapódtak le a reklamációk. Jó ideje ezzel sincs probléma, aminek rajtam kívül mások is nagyon örülnek. Én is szeretem a zöldbablevest. Akár tejszínes, akár tejfölös habarással. Rántással még nem csináltam, bár hirtelen már nem is jut eszembe senki, akitől megkérdezhetném, ő hogyan készítette a rántott zöldbablevest. Én így írtam le.  Jó lett a mai leves is, így már szinte jól laktam. 

A tegnapi nap nagy trauma volt a fiamnak, mert egyik kaját sem szerette. A rántott sajtot viszont, ami most érkezett, nagyon csípi. Félre is lesz neki téve a tálalás, és fotózás után. Ezt nem elemzem, mert a megszokott  semleges sajt íz, amit nagyüzemi körülmények közt lehetetlen elrontani. Le is írtam a múltkor, szerintem hogy a legegyszerűbb elkészíteni.  A tartárról, ami jár hozzá, még nem írtam, de azt is pótolom hamarosan. Meg lesz majonéz receptem is.

A következő étel hivatalos neve "natúr sertésborda, betyáros raguval, pirított házi tarhonyával" hangzatos néven került az étlapra, és mivel ezt eddig csak egyszer főzték meg a konyhán az általam kifundált receptemet osztom meg. Ha megbocsájtjátok, ha nem, nem ülök neki új receptet fabrikálni erről a natúr szeletről, ami egyébként egy finom raguval a tetején érkezett. Én Vidróczki módon készített bordának neveztem el, és a receptemben leírthoz hasonlóan hozták ma. Kaptunk mellé kevés savanyú kisdinnyét is, ami illik mellé.
Egyszerű, finom ételek érkeztek ma is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése