2015. március 30., hétfő

2015.03.30. Köménymagleves, csirkepaprikás, szárazbab főzelék.

Megbosszulta magát a feszített tempó, és begyulladtak kicsit a szemeim. Így nyilván megérthető, hogy rövid időre ismét kímélő üzemre kapcsoltam. Pedig szerettem volna olvasóimat meglepni valamivel a holnaputáni, nem teljesen normális nap okán, de a novellaírás valószínű elmarad.  Pedig volna kedvem hozzá! Ha szerdáig javulok, megteszem. Most csak a legszükségesebbre szorítkozok, és ennek nem a fantáziahiány az oka. 



Most is kitűnik az érkezett ételekből, hogy hétfő van. A köménymaglevest nem is kaptuk eddig, csak hétfőnként. A héten még szigorú böjt lenne, így nincs is baj ezzel. Legfeljebb valamivel kicsit megbuherálom a leveskét. Készítettem már többször, de egyszer sem szokványosan. Nagyanyám sűrűn csinálta téli estéken, amikor nagyapám jelentős mennyiségű kenyeret aprított bele. Úgy púposan! Hozom a receptemet is, mert ez lényegesen könnyebb, mint új, önálló gondolatokkal fűszerezni írásomat. 

A csirkepaprikás nagyon sűrűn, szívesen látott vendég asztalunkon. Szereti is a család apraja-nagyja, de főleg a tanyasi kapirgálós jószágokból főzött paprikást. Valahogy más az íze, mint a nagy áruházakban kaphatóknak. Vajon miért is? Néhány napja írtam receptet arról a paprikásról, amit a múlt hétvégén készítettünk, és ahogyan szerintem a mai kaját is készítették, így ezt osztom meg. Így a legegyszerűbb! Fiamnak biztosan ízleni fog, mert nagy paprikás rajongó, csak tejföl legyen hozzá!

Én meg minden bizonnyal babfőzelékkel lakok jól, mert én meg azt szeretem. A bab az egyik kedvenc alapanyagom, és főzelékként is nagyon szeretem. Nem pont ugyanazt a receptet teszem ide ahogyan ma csinálták a szakácsok, de valami hasonlót. Jól fog esni, mert megkóstoltam. Kicsit utána kell ízesítenem, de más a szájízem, mint másoknak. 

Kaptunk egy sajtos rudat is az ebéd után, amit meg is kóstoltam, mert megkívántam. El fog fogyni szépen apránként, és bízok benne, hogy másoknak is jól fog esni. Ma csak ritkán jelentkezek, mert csípi a szemem a gyulladás!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése