2015. március 6., péntek

2015.03.06. Bográcsgulyás, káposztás tészta, tejberizs.

Nagyon fel vagyok villanyozva! Hétvégén meg fog történni az első idei bográcsozás szabadban, baráti társaságban. Úgy ahogy kell! Ráadásul nem is akármennyivel indítunk, mert legalább 60 adagot kell készíteni. Ez soha nem okozott gondot eddig sem, mert főztem már 150 ember részére is. Ugyanúgy kell ezt is csinálni, mintha kevesebbet készítenénk. Most egy nagy üstben főzöm az ételt, el sem kell aprózni. Természetesen néhány segítséget kapok, amit előre is köszönök.Tegnap viszont az előkészületek jelentős része megtörtént, mára csak a krumpli maradt. Az is 15 kiló, így lesz munkám bőven. Gyorsan le is írom a kajáról a véleményem, mert hív a munka, vár a gyár! Azt hittem, hogy szememet jobban meg fogja viselni a 6 kiló hagyma tisztítása, és felaprítása, de semmi baj. Pedig a hét elején még cseppentenem kellett. Megkaptam nyereményemet, a kisebb raklapnyi tésztát is, amit ezúton is megköszönök! A következő havi nyeremény, értékben sokkal nagyobb lesz, de én ezt szerettem volna jobban. Csak annyit kellett tennem érte, hogy recepteket töltöttem fel egy oldalra. Eddig is megtettem már többször, mert 330 felett jár receptjeim száma, és remélem sokan hasznosnak találják is őket. Örömködtem, és dicsekedtem is kicsit, de lényegében a kaja miatt vagyok itt!



Jöjjön tehát az ebéd, de kezdjük a bográcsgulyással. Én nem ezt fogok csinálni holnap, pedig akár erre is sor kerülhetett volna. Mégis egy sokkal tartalmasabb egytálétel mellett döntöttünk, ami pincepörkölt lesz. A bográcsgulyás is nagyon tartalmas étel. Akár ezzel is jól lehet lakni, és ma ezzel is fogok. Elég is nekem. Szeretem a gulyást, akár galuskával, akár csipetkével készül. Többször csináltam már bográcsban. Fazékban is meg lehet csinálni, és nagy üstben is, ahogyan ma csinálták. Hasonlóan, mint ahogy én leírtam receptemben. 


Most érzem, milyen hagyma, fokhagymaszagú a mancsom, hiába sikáltam tegnap este. A kaja viszont káposztaszagú lesz. Akár én is megcsinálhattam volna saját konyhámban, mert akad még káposzta, és a tegnap kapott tészták közt van olyan is, ami alkalmas ennek a kajának az elkészítéséhez. Jöjjön tehát a cvekedli receptje, olyan módon, amihez hasonlóan a mai káposztás tésztát készítették a szakácsok.  Én kisgyerek korom óta cvekedlinek ismerem, mert vaslószínű így hallottam először a nevét. Környékünkön sok Német bevándorló is él, így nem lenne meglepő. Ha jól tudom, a cvekedli a kockatészta Német eredetű neve.


Bevallom, a következő étel nélkül le tudnám élni életemet. Böjt van, ráadásul péntek. Egy hónap múlva már Húsvét. Nem meglepő tehát, hogy egy igen böjtös kaja étkezett ezen a jeles napon, de csak mások asztalára. Nem szoktam belőle rendelni, de megelőzvén a problémát, a múltkor csináltam egy két fős adagot, amit le is fotóztam többször, és leírtam azt is, hogy miként kell hozzáfogni. Nem olyan bonyolult, mint a pincepörkölt! Hoztam tehát saját tejberizsem fotóját, és a róla készült receptet is. A másik általam kevésbé kedvelt tejbegríz esetében is mindig saját képem kerül fel. Tudom, sokan szeretik, de én nem. Sorry!


Péntek van, így az lenne meglepő, ha gyümölcs nem járna az ebédhez, de a meglepetés elmarad szokás szerint. Van gyümölcs is az étkek közt. "Reggel alma, délben alma, ettől nő meg kebled halma."  Sopánka mondata volt a híres jelenet, a "Hófehérke, és a hét elgyötört törpe" kabaréban. Ebből kiderült, milyen gyümölcs érkezett a mai ebédhez. 
Én pedig megyek dolgomra, csak megint volt ami felidegeljen kicsit. Kaptam egy hírlevelet egy receptgyűjtő oldalról, ahol szó szerint jelentették meg receptemet, más nevén. Ez már pofátlanság!
Krumplipucolás indul, de még egy jó adag pogácsát is összehozok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése