2015. március 5., csütörtök

2015.03.05. Zöldbableves, rántott harcsafilé, vadas sertésszelet.

Vágjunk bele! Egész jó már a szemem, alig csípi a gyulladás. Azért még kímélő üzemben vagyok, és rám is fért egy kis pihentető. A tegnapi napom csupa öröm volt. Receptjeim jutalmaként nyertem egy halom tésztát, így a közeljövőben több tésztás recept fog szerepelni oldalamon. A család is szereti, mert imádjuk a szaftos ételeket, amiknek állandó kísérői a tészták. Azt, hogy miket fogok kapni, néhány nap múlva derül ki, de állítólag egy kisebb raklapnyi különféle  8, 4 tojásos, és durumlisztes tésztát. Örülök nagyon! Kaptam egy újabb példányt a most utcára került Recepttárból is, ahol újabb receptem jelent meg. Már nem is számolom, hányadik! Jó passzban vagyok tehát, úgy tűnik! Írni kellene nekik is, mert egy idő óta kicsit hanyagoltam a magazint. Pedig a szomszédasszony olvassa állandóan. Már azt is majdnem elfelejtettem, hogy időnként belém kötnek. 



De itt a kaja, ami feledteti velem az apró gondokat, amik tegnap kicsit keserítették napomat, de új nap kezdődött azóta. Eddig problémamentesen!
A napom zöldbablevessel indul. Volt egy időszak, amikor istentelenül szálkás volt a bab, amiből levest főztek. Remélem, az a garnitúra már a kifutott termékek közt van, mert egy idő óta megint olyan a bab, mint amilyennek normális esetben lennie kell. Egész jó receptem is van a zöldbablevesről, ha esetleg valaki kíváncsi lenne rá.  Tegnap is a levessel laktam jól, mert ízlett a grízgaluska. Hogy valami kritikát is mondjak, tegnap kicsit sósnak találtam a levest, pedig én szeretem a sósat!

Minden héten legalább egyszer kellene halat enni! Ezt írják a nálam sokkal okosabbak. Kár, hogy a halak ára többnyire nem a szűk pénztárcáknak valók. Csirke far-hátból pedig nem lehet rántott halat csinálni. Nem mossa határainkat tenger, bár egykor három is nyalogatta partjainkat. Csak gyanítom, hogy ma az egyik legolcsóbb halféléből készült a rántott harcsafilé. (első ránézésre) Nálunk a köztudatba pangasius (cápaharcsa) néven került ez a fagyasztott halféle, ami a forgalmazását övező botrány ellenére rendkívül egészséges, finom termék. Arra számítani kell, hogy a kiolvasztás során a súlyának 20 %-át elveszti, mert ennyi vizet tartalmaz a csomag. Én már többször dolgoztam vele, és most is van a hűtőmben. Van még 1 kiló fagyasztott  apróhal is, amit azok ismernek jobban, akik régebben jártak a Bolgár tengerparton. A caca! Meg is csinálom hamarosan. Úgy, ahogyan jó harminc éve ettem kukoricalisztbe forgatva, önmagában ropogtatva. Egyben az egészet, hulladék nélkül. A rántott pangát viszont máris megkajálom, mert imádom a halat. 

A másik főétel vadas sertésszelet, amit szerencsére szeret Áron fiam is. Ma főtt disznóhúsból csinálták, de bármilyen húsból készíthették volna. A vadas megint egy bő szaftos étel, ami nálunk nagyon népszerű. Receptekből bő választékom van, de írtam már olyat is, ami a maihoz hasonló módon készített vadasról íródott.  Finom a vadas is. Ma én mindegyikkel meg vagyok elégedve, bár a vadasból éppen csak a mártásból vettem egy csepp mintát. Ez viszont elegendő volt arra, hogy csupa jót írjak a mai ebédről. A halat pedig most azonnal bekajálom. Lehet, hogy egy salátát gyorsan összedobok mellé. Van még miből válogatnom. Nem mérlegelem magam, de úgy érzem néhány kilót le is adtam a sok zöld fogyasztásával. Jobban is érzem magam, és ez a lényeg!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése