2015. február 9., hétfő

2015.02.09. Tarhonyaleves, fokhagymás, sajtos pulykafalatok, zöldbabfőzelék.

Maradhatnék csendben is, de van véleményem! Pénteken olyan történt e hazában, amire az elmúlt évtizedek alatt nem volt példa. Viszont!
Egy tudós embert idéznék, aki azt mondta: "Olyan ember, akit a köz tart el, kötelességének kell tartsa, hogy azokat az információkat, amiket az istenadta nép jóvoltából megismert meg is ossza!" Az ember nem a fióknak dolgozik, hanem azt kell elsődleges kötelességének tekintse, minél több helyre eljusson az a rengeteg ismeretanyag, amint Ő kiváltságos módon a zemberek pénzén meg tudott szerezni, annak kiváltságosan birtokosa lett. Egy tudós nem a fióknak, a kevés, a témát ismerő számára dolgozik! A szűkebb társaság, bizonyos szakma körökben, ott ahol hasonló kaliberű emberek megosztják tapasztalataikat, meg is értik azokat, mert mindegyik a téma ismerője, kutatója. De el kell mondani azoknak a laikusoknak is, és meg kell értetni velük, miről is van szó, akik nem szakértenek a dolgokhoz! Szerinte ez a legfontosabb, és az, hogy mindenkinek saját nyelvére lefordítva, érthető, egyszerű módon eljussanak az infók, azok a dolgok is, amik csak egy szűk kiváltságos réteg számára érthetőek. Ez számomra is természetesen kötelező, bár hol vagyok ahhoz, hogy bárminek a szakértője legyek?!
Isten ments, hogy politizáljak! De történt valami, ami nem jutott el mindenkihez! Ha eljutott, jelentősen torzítva, a lényeget elhallgatva, vagy elmismásolva, meghamisítva. Ezt már bűnnek tartom! Azt, hogy az igazságot eltorzítva, saját szám íze szerint, valamit csak részigazságként, esetleg a történteket totálisan meghamisítva juttassunk el azokhoz, akiket érint, ez bűn! Legyen az bárki aki érintett, és tehet róla büntetést érdemel! Ha egy tudós hamis tényeket állít, olyat tesz közzé, kitagadják a többiek maguk közül. Más téren ez az elfogadott, mi több dicséretes hozzáállás! Mindenki értse úgy álláspontomat, ahogy gondolja! Kommentálni nem fogom a történteket, de lesújtó véleményem van arról, ami bizonyos (nem tudományos) körökben zajlik manapság. Ennyi!
Sok mindenhez értek, köztük mostanában nagy tapasztalatot szereztem a gasztronómiáról. Azért, mert érdekel, és amit megtudok, igyekszek továbbadni. Érthetően, mert másként nem lehet. Nem szakmai értekezést kell írnom, hanem a legegyszerűbb emberek nyelvén is érthetően megfogalmazott ismeretekkel szolgálni. Igaz, hogy engem nem fizetnek érte, de ha már erre adtam fejem, ezzel tartozok mindenkinek. Hogy nézne ki, ha szándékosan olyan recepteket írnék például, amik alapján nem lehetne elkészíteni az ételt, sőt olyat írnék le, ami alapján tudhatóan katasztrofális lenne az eredmény? Valószínű az történne, amitől pénteken zengett az internet! Válogatás nélkül káromkodások tömkelege zúdult ránk, és furcsa módon még csak rá sem vertek az illető szájára. Ha ezt más halandó tette volna!??? Nem is az zavar, hogy ez megtörtént, hanem az, hogy akiknek kutya kötelessége lenne a dolgokról objektíven, igazan beszámolni, kussban vannak! Még egyszer eljutottam odáig, hogy ez az emberek tudatos megtévesztése, ami bűn! Bosszant, különösen az, hogy tenni nem tudok ellene, de legalább kiadtam magamból sérelmeimet. Legalább tettem, valamit, nem hallgattam el álláspontomat!

És mivel újra hétfő van, essen szó arról, amiért minden hétköznap leülök gépem elé. Érthetően, a tényeket nem eltorzítva véleményt alkotni a kajáról, éltető elemünkről. Őszintén, az igazság bárminemű torzítása nélkül. Úgyis kiderülne, hogy hazudok, mert akik megkóstolják ugyanazt az ételt mint én, biztosan rögtön hiteltelennek tartanának! Meg is érdemelném!


A leves hétfői, hiszen szinte csak hétfőnként kapunk tarhonyalevest. Látom a statisztikákból, mert abban nem lehet csalódni. A sajátjaimban nem, mert ezt nem készítik, hanem a tényeken alapulnak. A tarhonyaleves szinte kizárólag hétfőnként kerül az étlapra, amivel semmi baj nincs! Magával a levessel sem, mert értenek már hozzá a fiúk. Szerintem álmukból felkeltve sem tudnák elrontani! Most jöttem rá, hogy rátapintottam a lényegre, mert a szakácsok korán kelnek. Ilyenkor 3 -4 órakor, hogy reggel korán otthonunkban legyen a kész menü. Köszönjük!
Illik, hogy egy receptet is hozzak, olyat, aminek alapján el is lehet készíteni saját konyhánkban is a tarhonyalevest. 

Ezen a fantázianéven még nem találkoztam az étlapon a következő étellel. Fokhagymás - sajtos pulykafalatok szerepelnek az írásban, és rájöttem kísértetiesen hasonlít a recept, a pulykacsíkok sajtszószban elnevezésű igen finom, tokány jellegű kajára. Így most annak a receptjét hozom ide, legfeljebb átkeresztelem régebbi írásomat.   Néhány régebbi receptemet kénytelen voltam átnevezni, mert csak akkor találják meg a kíváncsiskodók, ha lényegre törő címmel látom el az írást. 

Ennél lényegre törőbb címet nem is adhatnék egy receptnek, mint zöldbabfőzelék. Ezt nem lehet másnak hívni. Eszembe jutott megint az az olcsó étel, ami serpenyős rostélyosként volt olvasható egy útszéli étterem menüajánlatában, és mivel az volt a legolcsóbb az étlapon, mindenki azt rendelt. (rajtam kívül) Nagy volt a csalódás, amikor sima paprikás krumplit kaptak! De a zöldbabfőzeléket nem lehet mással összekeverni. Még csak elkeresztelni sem másra. Ez zöldbabfőzelék, és kész. A mai egész jó, de találtam benne szálkás babot. Lehet, hogy csak én jártam így! Van receptem is saját zöldbabfőzelékemről, így hozom is! 

Jár még az ebéd mellé süti is, mai ma egy finom, szép, óriási mákos patkó. Nem elemzem, mert egyenlőre félreteszem, hiszen el vagyok még telve a hétvégével. Azért hamarosan sorra fog kerülni, mert időm nagy részét itt töltöm a gép előtt, és receptek feltöltésével fogom tölteni a nap hátralévő részét. Van miből töltögetnem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése