2015. február 6., péntek

2015.02.06. Nyírségi húsgombócleves, spagetti carbonara, szilvatöltelékes gombóc

Kíváncsiságom egyszer a sírba visz!  Tegnap kitöltöttem egy IQ tesztet, mert kíváncsi voltam, mennyire hülyültem el. Nem voltak könnyűek a feladatok, de úgy érzem igen jól teljesítettem. 15 perc körül végeztem, de akkor kiderült, hogy kíváncsiságom nincs ingyen. Ha az eredményt is meg akarom tudni, akkor emelt díj, telefon, esetleges adathalászat, stb. Végig vártam, mi lesz benne az átkúrás, mert tudtam, hogy valami lesz. Szóval, az eredményt soha nem fogom megtudni, mert annyira vagyok intelligens, hogy ennek nem dőlök be. Ti se tegyétek! Úgy próbálnak bennünket átverni az interneten, ahogy csak tudnak. Mindig figyelmeztetem a gyanútlanokat, ha valami furfangos új szívatást látok. Ez is az! Ha eljut az ember az egyébként színvonalas teszt végéig, kíváncsi az eredményére is. Azért viszont lehet, hogy nagy árat kell fizetni! És nem csak pénzben. Most egyébként egy vírus is terjed! Annak az a lényege, hogy ha rákattintasz egy felnőtt tartalom ajánlatára, újabb kattintást kér, amivel szabad az út az adataidhoz. Rosszabb esetben napok múlva megjelenik egy zsaroló üzenet, hogy ha nem fizetsz, akkor minden adatodat letöröl a gépről. Ekkor már késő! A kémprogramnak nevezhető szemétség ekkor már megakadályozza, hogy másolatot készíts a legfontosabb dolgaidról, akár családi emlékeidről, és ha nem fizetsz, töröl mindent. Egyenlőre még nincs ellenszer rá, így jó vigyázni! Ezért vigyázz mindenre, ami gyanús! Megjelennek időnként szenzációsnak tűnő, sokszor morbid hírek, közismert emberek halálhírével kapcsolatban, és másokkal, amik kíváncsivá tesznek. Óvatosan a kattintással! Jobb esetben is bosszúságot okoz, mert ha megnézed, minden ismerősödnek elküldi üzenetben a kéretlen baromságot, és napokon át, csak ezt látja mindenki az üzenetei közt, mert állandóan kakukkol gépe, ha valaki megnyitja azt. Ez ellen sem lehet tenni semmit, csak az tehetett volna róla, aki először megnyitotta a hírt. Így óvatosságra intek mindenkit, mert nem éri meg barátaidnak, ismerőseidnek bosszúságot okozni, vagy elveszíteni azt, amit nem tudsz pótolni. Ha van rá lehetőség, érdemes a számodra legfontosabb dolgokról másolatot is készíteni! Én minden héten megteszem.



Megteszem azt is minden hétköznap, hogy beszámolok a napi menüről. Többen jelezték azt, hogy ötleteket merítenek írásaimból, és van úgy, hogy receptjeim segítenek a következő napok étel összeállításában. Örülök, ha segíthetek! Ma például szívből ajánlom akár hétvégére is a nyírségi húsgombóclevest, mert egy igen finom, gazdag raguleves.  Szeretem, és tudom, hogy akár ezzel is jól tudok lakni, mert annyira tartalmas. Minden van benne, ami szemnek, szájnak ingere, és máris ötletet adott egy új kajához. Le is írom, mert elfelejtem!

Mint írtam, akár jól lakhatnék a levessel is, pedig nem kell csupán ezzel megtöltenem gyomromat, mert van spagetti carbonara is. Olaszos jellegű étel, ami nem úgy készül a konyhán, mint az eredeti, de ki foglalkozik ezzel! A lényeg, hogy ez is egy finom, tartalmas tésztaétel, amit eredetileg az olasz szénégetők, vagy feleségeik készítettek. Innen a neve is "carbonara"  én sem úgy készítem mint amilyen az eredeti recept, de lehet, hogy hamarosan megcsinálom az autentikus módon is. A következő recept viszont útmutatást ad arra, hogyan fogj neki a carbonara spagettinek. 

Mivel nem rendeltem a szilvatöltelékes gombócból, azt meg sem tudom kóstolni, így véleményt is csak az eddig tapasztaltak alapján írhatok. Akik ezt rendeltek mára, nem csalódnak! Bátran merem leírni, mert tudom, hogy megbízható helyről szerzik be a konyhán a gyorsfagyasztott gombócokat, aminek elkészítése már gyerekjáték. Évekkel ezelőtt egyszer végigkísérhettem kamerámmal a gyártás folyamatát, és magam is meglepődtem, hogy milyen magas színvonalon készülnek ezek a mélyhűtött termékek. Azóta a színvonal valószínű csak nőtt. Mivel ma nem csinálhattam képet a szilvatöltelékes gombócról, egy régebben készített fotót hoztam ide. 

Péntek van, így nem úszhatjuk meg gyümölcs nélkül. Nem is akarjuk, mert ez a pénteki kaja velejárója, és jól esik időnként egy kis gyümölcs is. Az iskolákban alkalmazott mintamenza program, aminek egyik kitalálója, a gyulai Prohászka Béla mesterszakács szerint is feltétlenül szükséges, főleg a gyerekek étkezésében a gyümölcs. Akár minden nap. Nem feltétlenül értek egyet a mintamenza program egyes dolgaival, de ezzel igen. Ma egyébként alma érkezett az ételhordónkban.

Most pedig folytatom a hét elején elkezdett saját mintamenza programomat, melynek keretében néhány különleges kaját csináltam. Maradt még mára is, és csoda, hogy nem vagyok éhes? Nekem nem kell enni ahhoz, hogy jól lakjak egy készülő kaja látványával, kóstolásával, egyszerűen a főzés tudatával. 
Megyek jól lakni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése