2015. február 4., szerda

2015.02.04. Grízgaluska leves,meggyszósz főtt sertésszelet, rántott csirkeszárny.

Még mindig jó passzban vagyok, bár néha beárnyékolják bizonyos dolgok hangulatomat. Főleg az, hogy reggel amikor felébredek, és irkálni kezdek, közben hallom a híreket. Néha egészen mást, mint ahogyan én tudom a dolgokat. Minden szentnek maga felé hajlik a keze - mondhatnánk. De néha már túllépi az ingerküszöbömet az, amit hallok. Nem szoktam oldalamon politizálni, most sem fogok! Csak amikor azt hallom, hogy minden baromi rendben van, közben az idei nem túl zord télben már több mint száz ember halt meg kihűlés miatt, akkor felmegy bennem a pumpa. Tudom, ezek az emberek nem ülnek le a Facebook mellé, hogy elmondják sirámaikat, mint ahogy azok a gyerekek, akik éhesen mennek iskolába sem panaszolják el skype-on bánatukat, pedig lenne mit mondaniuk. Sokan nem is tudnak róla, mert azt hiszik, hogy a hírek, amiket hallanak igazak. És miért kételkednének benne? Az egyszerű emberek, akik megnézik a KÖZmédiát, elhiszik, hogy az ott hallottak igazak. Miért ne hinnének benne? Ők azt látják, hallják a TV-ben, hogy minden OK, mi vagyunk az elsők, és hajrá! Nem kapcsolja be a számítógépet, hogy elolvassa azokat a híreket, amik kicsit árnyalnák a képet, mert nincs neki. Csak azt hallja, hogy neki minden jó, pedig érzi, hogy nem olyan a világ, mint volt, kevesebb a pénze, és már a fűtést sem tudja fizetni, de hisz, és bizakodik. Mást nem tehet!   Befejeztem, mindenki gondolja tovább!
Ha már én bosszankodok, nincs jogom másokat is lelombozni korán reggel. 
Foglalkozzak csak azzal, ami a dolgom, hiszen ezért ülök le minden reggel a gép elé, hogy beszámoljak a kajáról. Nekem szerencsére van miről beszámolni. Azért valamit még meg kell említenem! Az, hogy én sokat, sokféle ételről írok, azért tehetem meg, mert az utolsó spórolt pénzemet erre költöm. A hobbimra. Azt a pénzt amit fizetésként kaptam írásaimért, a hét végén levásároltam. Cetlivel a kezemben, mert előre kiszámoltam mennyire lesz elég a szerény apanázs, és szerettem volna a kevés pénzből minél többféle, érdekesebb kaját csinálni. Nem a kocsmába hordom el, nem költöm el hülyeségekre, hanem ételt veszek belőle. De első utam így is a leértékelt élelmiszerekhez vezet. És jól kalkulálok. Most is csak annyit költöttem amennyit szerettem volna, pedig voltak még elképzeléseim.
De most már nem foglalkozhatok tovább saját problémáimmal, mert itt az ebéd. Egy biztos pont az életemben! Éhen biztosan nem fogok halni!

Kinyitom az edényt, és látom grízgaluskával kezdődik a kaja. Aggályaim vannak mindig, mert szeretem a grízgaluskalevest, de ha nem jól fő meg, és kemény a galuska, nagyon el tudja venni a kedvemet. Ma jó véleménnyel vagyok a levesről első látásra, és nem fogok nekiállni saját galuskáimat belefőzni a meglévő lébe. Fordult már elő! Akkor le is írtam hogyan csináltam, és itt a receptem.  A mai leves kiemelkedik az eddig érkezők közül. Olyan, amilyennek lennie kell. Gratulálok a szakácsnak!

A meggyszószról is írtam már, és azt is hozom.  Kellemes, már - már diétás étel, bár nekem nincs szükségem diétára. Magam is furcsállom, hogy sokszor elfelejtek napközben enni. Annyira elvagyok dolgaimmal, főleg akkor, ha velemi kaját csinálok, hogy a szerény kóstolással, a főzés örömével jóllakok. Még szerencse, hogy ez a fajta öröm nem hizlal. Ha így lenne nem férnék a gép elé. A meggyszósz egyébkén főtt sertéshússal érkezett, ami kitűnő hozzá. Ha én lettem volna ma a szakács, biztosan a megfőtt hús kitűnő levébe szaggattam volna a galuskákat, mert itthon ez a divat. Úgy kapcsoljuk össze a kajákat, hogy minden értékes részt felhasználjunk. Egyedül a csont, amit meghatározott célra tartunk meg, de ennek meg kutyám örül a legjobban.

Ma csirkemáj jött másik választható főkajaként, aminek fiam biztosan örülni fog. Én is szeretem, és a csirke egyik legolcsóbb része a máj, különösen, ha akcióban féláron sikerül hozzájutni. Nálunk itthon sokszor csinálunk csirkemáj alapú kaját, de rántva ritkábban. Nem is tudom miért? Pedig jó. Talán azért, mert más formájában jobban szeretjük, vagy macerás panírozni. A lényeg, hogy ma rántott csirkemájat kaptunk tört krumplival, és fiamnak ajánlom fel az adagot. én még úgyis tervezek még valamit a pénteken bevásárolt cuccokból. Van még, mert beosztottam. Ráadásul a kedvenceimet a végére hagytam. Mindenről beszámolok  majd, mert úgy sem tudom titokban tartani.

Közben majdnem végeztem majdnem az ebéd bemutatásával, de még nem szóltam az eddig szerényen meghúzódó sütiről, pedig megérdemli. Krémes kocka jött, bár kicsit megtörve, de büszkén. Nem fér be az edénybe, ezért külön zacskóba csomagolva hozzák, és néha kicsit ki kell pofozni. Az íze most is finom, de apró trükköt vetettem be, hogy szebben nézzen ki. Kapott egy kis sminket, botoxot ide -oda, és akár indulhat a bálba. Én is elmegyek, de nem bálozok. Jó étvágyat mindenkinek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése