2015. január 29., csütörtök

2015.01.30. Sárgaborsó gulyás, grízes tészta, rakott húsos penne.

Szinte alig nézek TV-t. Igaz, hogy egész nap szól a hátam mögött, és információkkal lát el, de ritka, amikor arra is fordulok, és tényleg nézem a műsort. Most ez történt. Jézus halálának körülményeiről láttam egy filmet, amiről nem tudtam levenni a szemem. A téma egyébként is érdekel, mint minden ami történelem. Nagyon örülnék neki, ha sokan megnéznék, és elgondolkoznának. Nem várom, hogy bárki meg is változtatná eddigi elképzelését Jézusról, de legalább bogarat ültetnének fülébe a látottak. Az első tény: Jézust mindenhol, minden képen a művészek jóképű, szimpatikus fehér emberként ábrázolják. Mária egy Palesztinából származó, átlagos, a kor adatai szerint barna bőrű, közepes magasságú kerekded arcú gyermeket hozott világra. A kutatások szerint abban az időben, az átlagos testmagasság 163 centi volt. Jézus tehát biztosan nem hasonlított Mel Gibsonra! Az Újszövetségben foglaltak jóval Jézus halála után születtek, és a filmben látott hiteles vallástörténészek szerint legendák, mesék alapján íródtak. Az evangelisták egyike szem találkozott Jézussal, mivel jóval halála után születtek. A leírtak nem szemtanúk elmondásai, hanem  hallomások, szájról - szájra történő elbeszélések alapján lettek lejegyezve. A Nagy Vatikáni Kódex, a biblia alapja a IV. században íródott. Az Egyiptomban talált korábbi kódex, és a Holt Tengeri tekercsek sem támasztják alá a később írt Biblia állításait. Azt se felejtsük el, hogy a niceai zsinaton fogadták el a későbbi kereszténység alapjait. Amit addig üldöztek, követőit az arénákban vadállatok elé vetették az átlag római szórakoztatása céljából, onnantól az lett az egyedüli követhető eszme, aki nem fogadta el, halál fia volt. Enyhén szólva is elgondolkoztató! Rögtön, ahogy vége lett a filmnek, kicsit jobban utánanéztem én is. Találtam egy nagyon jó írást, így ha valakit érdekel rajtam kívül is a téma, szívből ajánlom. A területre nálam sokkal nagyobb rálátással rendelkező szakértők írták le álláspontjukat. 
Húsvét közeledtével érdekes információk!



Észrevétlenül vége a januárnak, és nagyon gyorsan eltelt az év első hónapja. A hét is elment, péntek van, és ez a kaján látszik meg legjobban. A gazdag leves, a tésztaételek, valamint a gyümölcs hármasa jellemző minden pénteki menüre, így a maira is. 
Sárgaborsó gulyást kaptunk, amivel jól fogok lakni biztosan. A kitálalt mennyiséget mg is várom, hogy kicsit hűljön, és ha befejeztem az írást meg is eszem. Az az egy falat, amit a szokásos próbaként kóstoltam, jól esett, íze finom. Receptem nagyon hasonlít arra, ahogyan ma készítették a levest. 

Ma kimarad életemből a grízes tészta. Sok más ételt, amit nem szerettem gyerekoromban, később megkedveltem, van olyan pl. a tökfőzelék, ami kedvencemmé is vált. Ezt nem tudtam! a tészta mindennel jöhet, csak grízzel nem. Nem vagyok egyedül a családban, így nem is rendeltem belőle. Annak nincs értelme, hogy a kukába kerüljön, vagy egyébként kitűnő étvágyú kutyám tányérjába kerüljön. Pedig biztosan örülne neki. Így aztán kerestem egy képet a régebbi fotóim közt, hogy nem maradjak szégyenbe, így azok kedvéért akik mg nem láttak grízes tésztát, (nem hiszem) ideteszem elrettentő példaként. Jól van na! Tudom, hogy van, aki megőrül érte, de szerintem, kevesebben vannak, mint akik nem kedvelik.

A másik tésztaétel a rakott penne. Jó húsosan, ahogyan illik. Ezt már jobban csípem, de valahogy ma nem vagyok egyáltalán tésztára kihegyezve. Előkaptam gyorsan erről is egy régebbi fotót, mert nem akarom megzavarni a penne nyugalmát a z ételhordóban. Maradjon ott, míg sorra nem kerül! Este megyek bevásárolni, és mire másra költeném a receptjeimért kapott kis pénzt, mint újabb alapanyagokra. Csillapíthatatlan étvágyam lett például a cacára. Tudjátok mi ez? Aki járt Bulgáriában nyaralni a tengerparton, a nyolcvanas években, biztosan tudja. A sopszka salátát, és a papírzacskóban árult apró sült halat (caca) szerintem senki nem hagyta ki. Azt, aminek megfogtam a fejét, és a többit leharaptam, mindenestül. A múltkor láttam fagyasztva a boltban, és nagyon el lennék keseredve, ha most nem lenne. De elkalandoztam, pedig még csak a vágy van bennem, a kaja amit fényképeztem pedig a rakott húsos penne, aminek a receptje itt van. 

Gyümölcs is jár minden pénteki ebédhez, ami alkalmazkodik a szűkös téli kínálathoz. Alma jött, szép piros alma. Lehet, hogy az lesz a sora, hogy belekerül egy sütibe, mert nejem tervei közt szerepel valami, ami akár almás süti is lehet.
Én is terveztem gyümölcsös ételt, de én avokádót fogok venni. Remélem kapok! A hétvégét tehát a konyhában töltöm, és később jelentkezek munkáim eredményével. Mindenkinek szép hétvégét, hasznos pihenést, esetleg jó munkát kívánok! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése