2015. január 21., szerda

2015.01.21. Mexikói zöldségleves, paradicsomos húsgombóc, fűszeres sült csirkeszárny

Mint sokan tudjátok, életem részévé vált a gasztronómia, és egy idő óta ebben élem ki magam. Szerintem jobb, mintha a kocsmában múlatnám az időt, vagy tudatmódosító szerekkel hülyíteném magam. Úgy érzem, hagyok valamit magam után, amivel esetleg mások hasznára is lehetek. Reggel viszont meglepődtem. Van néhány receptoldal, ahova feltöltöm ételeimet, de közülük egyiken nem várt látogatottsággal találkoztam. Kevesebb mint egy nap alatt 1180-an nézték meg egyik receptemet. Nem rossz! A blogoldalaimon közzétett írások is néhány híján elérik az ezret, így nem kellene meglepődnöm. 
Amit viszont lényegesnek tartok! Egyetlen olyan recept nincs írásaim közt, ami valaki más által már közzétett étel másolata lenne. És sikeresek! A rendszeres elismerések miatt leszoktam már a dicsekvésekről, de most is sűrűn kapok jó híreket. És van, amikor a jóban van rossz is. Szombaton sem tudok részt venni egy nyeremény tanfolyamon, az idő rövidsége, és az anyagiak szűkössége miatt. Mondhatnánk, az én bajom, de az utóbbi időben legtöbbször így jártam. Egy látszólag ingyenes ajándék, nekem több ezer, esetleg tízezer pénz, mert utazni kell érte. Ennyi a különbség a vidéki, és a budapesti közt. Nekem egy napot kell utazni, és nem csak nekem, mert egyedül erre nem vagyok képes, a budapesti csak felül a villamosra. Azért jó lett volna azokkal találkozni, akiket régóta ismerek már az internetről, receptjeikről!


De lássuk a kaját, mert nem azért vagyok itt, hogy sírdogáljak!
Mexikói zöldséglevessel kezdek, ami a lehető legegyszerűbb módon készül. Készülhetne akár leveskockával, vagy por alappal is, amibe fagyasztott zöldségkeveréket főznek. A konyhán többnyire csont alaplevet használnak, amit frissen készítenek. Eszembe jutottak a régi menzai kaják, amiben meg tudtuk számolni, hány borsószem volt. A mai leves egy kanálnyi mennyiségében több van, mint annak idején az egész tányérban. Így kell ezt csinálni!

Áron fiamnak megint jó napja van, mert paradicsomos húsgombóc lesz a tányérjában. Legalább erre nem nyom ketchupot. Gondolom én. Érdekes a gyerek. A paradicsomot szósz formájában imádja, a nyerset viszont nem szereti. Pedig nincs annál finomabb! Már várom, hogy kertemben is teremjen az a néhány tő, ami ilyenkor ellát egész nyáron friss gyümölccsel. Igen, a paradicsom gyümölcs! A dinnye meg zöldség!
Mivel receptet is írtam már a paradicsomos húsgombócról, azt is megosztom most.  

A fűszeres sült csirkeszárnyról olyan receptem nincs, ami a mai ételhez hasonlít, de a csirkeszárny nálunk is kedvelt. Érdekes, hogy sokszor drágább, mint az egyébként több húst tartalmazó csirkecomb. Ki érti ezt? Tény, hogy a szárny is kedvelt csemege, mert a rajta lévő hús könnyű, omlós, ha jól készítik a bőre ropogós, egyszóval élvezet fogyasztani. De a csirkének ebből is csak kettő van. Lehet, hogy évek múlva annyi lesz neki, amennyit akarunk. Folynak kísérletek a 3 Dimenziós étel nyomtatással, állítólag egész jó eredményekkel. Azért én egy ideig a friss csirke híve maradok! Egy csirkeszárny étel receptet azért megosztok, hátha valakinek segítek a következő napok étel tervezéséhez. 


Az étlapon süti is szerepelt, de azt nem kaptam. Biztos nyomós ok volt rá. Nekem így is megfelel a kaja, és a süti szükségét nem érzem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése